تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

معرفی رژیم های لاغری پرطرفدار جهان

رژیم های لاغری موثر زیادی وجود دارد ، که هر کدام بر اساس یک اصولی طراحی و اجرا میشود تنوع در انواع و اقسام رژیم ها کار را برای ما ساده تر کرده و میتوانیم براساس سلیقه ، نیاز و توانایی های خود در انجام وعمل به آن در دراز مدت یک رژیم لاغری را انتخاب و از آن پیروی کنیم ، فقط به یاد داشته باشید قبل از گرفتن و شروع هر برنامه غذایی و اقدام برای کاهش وزن با یک متخصص مشورت نمایید.

این مقاله به معرفی ۴ نوع رژیم موثر مشهور در بین افراد می پردازد .

معرفی رژیم های لاغری پرطرفدار جهان

رژیم لاغری کم کربوهیدرات

رژیم لاغری

رژیم غذایی کم کربوهیدرات (لوکارب،کتوژنیک) یک رژیم لاغری براساس غذاهای واقعی و کربوهیدرات بسیار پایین است که مناسب برای افرادی است که میخواهند با عزم راسخ لاغر شوند و چربی های اضافیه چند ساله را از بدنشان خارج کنند این رژیم همچنین مناسب افراد دیابتی است و علاوه بر کاهش وزن زمینه ساز سلامتی و بهبود بیماری های مزمن در بدن میشود.

این رژیم بسیار منعطف است و بسته به نوع وزن و هدف شما مقدار مصرف کربوهیدرات مشخص میشود .

این رژیم لاغری از مقدار زیادی سبزیجات برگ پهن ،گوشت ،ماهی ،تخم مرغ و میوه تشکیل شده است فقط باید میزان مصرف نشاسته ،مواد غذایی فن آوری شده و قند و شکر را به حداقل رساند.

رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم لاغری

رژیم غذایی مدیترانه ای رژیم غذایی بسیار عالی است که به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است. این رژیم لاغری به ویژه برای پیشگیری از بیماری های قلبی موثر است.

تاریخچه این رژیم به قرن بیستم برمیگردد که معمولا هر آنچه در اطراف دریای مدیترانه موجود بود خورده میشد.

که شامل مقدار زیادی  سبزیجات، میوه ها، ماهی، مرغ، غلات کامل، حبوبات، انواع توت ها، محصولات لبنی و روغن زیتون است. مقدار و میزان هر یک از گروه های غذایی بستگی به شرایط فیزیکی و هدف کاهش وزن شما دارد و باید قبل از شروع با پزشک خود مشورت نمایید.

رژیم غذایی پارینه سنگی

رژیم لاغری

رژیم غذایی پارینه سنگی بسیار مشهور و ساده است زیرا در کاهش وزن و بهبود سلامت عمومی موثر است. در حال حاضر محبوب ترین “رژیم غذایی” در جهان است. ادامه مطلب

در این رژیم لاغری شما باید مانند انسانهای نخستین غذا مصرف کنید و از خوردن غذاهای فرآوری شده دوری کنید.

رژیم لاغری فاقد گلوتن

رژیم لاغری

گلوتن نام یک خانواده از پروتئین موجود در دانه مانند گندم، املای، چاودار و جو است.

دو پروتئین اصلی در گلوتن ، به نام گلیادین و گلوتنین وجود دارد. که گلیادین باعث اثرات مضر در بدن است.

در رژیم لاغری ممکن است فکر کنید نان ها و مواد غذایی که متشکل از غلات کامل هستند ، برای بدن مفید و سالم است ، اما باید بدانید که  سه جزء تشکیل دهنده غلات : گلوتن، نشاسته و اسید فیتیک است که این مواد  مواد متابولسم و سوخت و ساز بدن را دچار مشکل میکنند . گلوتن باعث التهاب میشود، نشاسته به سرعت به قند تبدیل می شود و همانطور که از مضرات شکر و قند و تاثیرات منفی آن بروی لاغری گفته شد ، میتوان اذعان کرد مصرف نشاسته و کربوهیدرات چه از نوع غلات کامل هم باشند همانند مصرف شکر مانع لاغری و سوخت و ساز درست بدن است.

در رژیم غذایی فاقد گلوتن ، باید گلوتن را به طور کامل از مواد غذایی مصرفی حذف نمایید.به همین دلیل این رژیم لاغری مانند یک چالش بزرگ میباشد زیرا با توجه به اینکه مواد تشکیل دهنده گلوتن (مانند گندم) به غذاهای مختلفی اضافه شده اند بنابراین در این رژیم لازم است برچسب تمام مواد غذایی که میخواهید مصرف نمایید را به دقت مطالعه کنید . از مصرف مواد غذایی مانند گندم ( آرد گندم، جوانه گندم و سبوس گندم)،چاودار،جو،سمولینا ، انواع نان ، پاستا،غلات و حبوبات ، آبجو ، کیک، شیرینی، شیرینیجات، بیسکویت ،سس، سس های گوشت، به خصوص سس سویا و غیره باید خودداری شود و همچنین مصرف سبزیجات برگ پهن ،گوشت ،ماهی ،تخم مرغ و میوه آزاد است.

منبع: مرجع رژیم لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *