داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان ترک پا با نسخه های خانگی

همانطور که شنیده اید پا قلب دوم انسان ها است پس باید برای سلامتی و مراقبت از آن ها کوشا باشیم. ترک پا ممکن است برای هر شخصی با هرسنی رخ دهد. در این مقاله به بررسی چند روش خانگی برای درمان ترک پا پرداخته ایم.

به گزارش آکاایران: پا یکی از مهم ترین اعضای بدن است که سلامت آن بسیار اهمیت دارد. قطعا این جمله را شنیده اید که قلب دوم انسان در پاهای او است. یکی از رایج ترین عوامل ترک پا خشکی پوست است. ترک پا تا زمانی که عمیق نشده اند مشکلی ایجاد نمی کنند و فقط به زیبایی پا آسیب می رسانند، اما اگر این ترک ها عمیق شوند، احساس بسیار دردناک در پاها ایجاد می شود و امکان دارد خونریزی کنند. در این صورت منجر به عفونت می شود که برای افراد مبتلا به دیابت، خطر بسیار جدی محسوب می شود و باید درمان ترک پا را جدی بگیرند.

ترک پا یک مشکل متداول است و امکان دارد برای هر شخصی رخ دهد. برخی از عوامل به وجود آمدن ترک پا، عدم رطوبت کافی پوست، رژیم غذایی ناسالم، خشکی آب و هوا، مراقبت های نادرست از پا و پوشیدن انواع کفش های نامناسب می باشند.

روش های خانگی برای درمان ترک پا

برای درمان ترک پا بسیاری از راه حل های درمانی عالی وجود دارند که در منزل و به راحتی باعث بهبود این نوع ترک ها می شوند و نیازی به مراجعه به پزشک نیست. در این مقاله چند روش خانگی برای از بین بردن ترک پا را به شما معرفی خواهیم کرد.

خاصیت موز در بهبود ترک پا

همه افراد می توانند در منزل با استفاده از موز رسیده ترک پاهای خود را درمان کنند. برای این منظور ابتدا موز رسیده را خوب بکوبید تا خمیر نرم و یک نواختی به دست آید. پاهای خود را تمیز بشویید و خشک کنید سپس خمیر موزی را که تهیه کرده بودید را روی پاها بمالید و ده تا پانزده دقیقه صبر کنید تا پوست پاها به خوبی تغذیه شوند. پاهایتان را با آب گرم بشویید و سپس داخل آب خنک قرار دهید. برای دریافت نتایج خوب، این درمان خانگی ترک پا را هر روز برای چند هفته تکرار کنید.

فواید عسل برای ترک پا

عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی و مرطوب کنندگی که دارد، به عنوان درمانی خوب و موثر برای ترک مورد استفاده قرار می گیرد. برای این منظور یک فنجان عسل را در سطلی که تا نیمه آب گرم پر شده است مخلوط نمایید و پاهایتان را پانزده تا بیست دقیقه در این مایع قرار دهید. عسل هم می تواند به بهبود و درمان پوست خشک پا و هم درمان ترک پاشنه پا موثر قرار گیرد. با این درمان خانگی دیگر هیچ خشکی بر روی پوست پای خود نخواهید دید و پاهایتان بسیار نرم و لطیف خواهد شد.

درمان ترک پا با روغن های گیاهی

مالیدن انواع روغن بر روی پا می تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد. همه ی افرادی که دارای پاهای خشک هستند باید از روغن نباتی یا روغن های گیاهی استفاده کنند تا از بروز ترک پا جلوگیری کنند. روغن هایی مثل روغن کنجد، روغن نارگیل، روغن زیتون، یا هر روغن گیاهی هیدروژنه دیگر برای بهبود ترک های پا مورد استفاده قرار می گیرند. برای این منظور ابتدا پاهایتان را با استفاده از یک سنگ پا لایه برداری نمایید و به خوبی بشویید سپس روغن را به کف و پاشنه پاها بمالید. بعد یک جفت جوراب تمیز به پا کنید و به رخت خواب بروید، اینگونه روغن به پوست پا نفوذ می کند. صبح نتایج این کار را روی پوست پای خود خواهید دید. این درمان را چند روز متوالی انجام دهید تا ترک پاشنه پاهایتان به خوبی بهبود یابند.

خواص لیمو ترش برای درمان ترک پا

لیمو ترش به دلیل خاصیت اسیدی بودن که دارد می تواند خیلی مفید و موثر باشد، اما باید از آن برای نقاط پوست سخت پاشنه پا استفاده شود. همچنین می توان آب لیمو ترش را در یک سطل آب گرم ریخته و پاها را به مدت ده تا پانزده دقیقه در این مخلوط قرار داد. سپس بعد از این کار پاها را با سنگ پا و صابون بشویید و با حوله تمیز خشک نمایید.

درمان ترک پا با موم پارافین

اگر نقاط ترک پاشنه پا بسیار آسیب دیده و دردناک هستند، برای تسکین سریع درد، موم پارافین بهترین و موثر ترین درمان است. ابتدا موم را در دمای اتاق قرار دهید. موم پارافین را با روغن نارگیل یا روغن خردل مخلوط کنید و سپس مدتی حرارت دهید تا موم به خوبی ذوب شود. پیش از اینکه به رخت خواب بروید موم را به روی ترک پاهای خود بمالید، صبح شاهد تاثیرات آن بر روی پاهایتان خواهید بود و سپس به خوبی بشویید. برای دریافت نتایج بهتر این کار را یک یا دو هفته تکرار کنید تا نتایج مثبت و خوب آن را ببینید.

چند روش موثر و خوب دیگر برای درمان ترک پا شامل وازلین، گلاب و گلیسیرین، آرد برنج و آب نمک گرم می باشند. این روش ها نیز مثل سایر درمان های ترک پاشنه پا بهتر است در شب قبل از خواب مورد استفاده قرار گیرند.

برای جلوگیری از دردهای خفیف و خونریزی های ناشی از ترک پا، باید با مشاهده ی اولین ترک پا، درمان های خانگی بالا را شروع کنید تا همیشه پاها و پاشنه پاهایتان نرم، زیبا و صاف باشند. همچنین مصرف زیاد آب و برنامه غذایی که حاوی اسید های چرب امگا ۳ هستند تاثیر فراوانی برای جلوگیری از ترک پا دارند. در این مقاله انواع روش های خانگی درمان ترک پا را مشاهده نمودید، برای اطلاع از درمان های خانگی انواع بیماری ها به بخش درمان خانگی مراجعه نمایید.

منبع: آکا ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *