تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

شنای سوئدی چه میزان کالری می سوزاند؟

انجام ۱۰۰ شنای سوئدی در یک روز، یک شاهکار بسیار چشمگیر است. شما فکر می کنید کالری های زیادی سوزانده اید که به شما کمک خواهند کرد وزن کم کنید یا حداقل یک کوکی یا یک تکه پیتزای اضافی را با خیال راحت بخورید. اما کالری های سوزانده شده در حین انجام ۱۰۰شنای سوئدی در روز، به طور ناامید کننده ای کم است. البته میزان دقیق کالری سوزانده شده شما به سایزتان و سرعتی که در آن تمرین را انجام می دهید، بستگی دارد اما برای یک فرد متوسط ۸۱ کیلوگرمی که ۵ دقیقه طول می کشد تا ۱۰۰ شنای سوئدی انجام دهد (۲۰ شنای سوئدی در دقیقه) این تلاش، تنها ۳۴ کالری می سوزاند.

چگونه یک شنای سوئدی انجام می دهید؟

اگر آن مرد ۸۱ کیلوگرمی، شنای سوئدی را در یک سرعت شدید انجام دهد، سخت تر کار می کند اما انجام آنها زمان کمتری می برد. اگر در حال حاضر ۳ دقیقه طول بکشد (حدود ۳۳ شنای سوئدی در هر دقیقه) او هنوز هم فقط ۳۵ کالری خواهد سوزاند.

فردی که وزن بیشتری دارد، کالری های بیشتری برای شنای سوئدی خواهد سوزاند. به عنوان مثال یک فرد ۱۱۳ کیلوگرمی که با سرعت متوسط برای ۵ دقیقه شنای سوئدی می رود، ۴۸ کالری می سوزاند. در مقابل، فردی که وزن کمتری دارد (به عنوان مثال ۵۹ کیلوگرمی) کالری کمتری می سوزاند (فقط ۲۵ کالری برای ۵ دقیقه شنای سوئدی با سرعت متوسط یا برای ۳ دقیقه شنای سوئدی شدید)

حتی اگر شما آن تعداد شنای سوئدی را به چندین ست در طول روز بشکنید، به این معنی که شما تعداد را کاهش داده و هر چند ساعت ۱۰ شنا انجام دهید، کالری سوزانده شده شما همان مقدار خواهد بود. شنای سوئدی می تواند چالش برانگیز باشد اما هرگز آنقدر طولانی انجام نمی شود که شما واقعا مقدار زیادی انرژی مصرف کنید.

کاهش وزن

با در نظر گرفتن اینکه ۰٫۴ کیلوگرم چربی معادل ۳۵۰۰ کالری است، ۱۰۰ شنای سوئدی در روز، کمک کمی به هر کسی که به دنبال کاهش وزن است، می کند. برای از دست دادن ۰٫۴ کیلوگرم، شما باید یک کسری کالری ایجاد کنید. حدود ۵۰۰ کالری در روز برای از دست دادن فقط ۰٫۴ کیلوگرم در هفته. با این حال شنای سوئدی در هنگامی که به عنوان بخشی از یک برنامه تمرین قدرتی جامع برای کل بدن در نظر گرفته شود، به شما کمک می کند که توده عضلانی خالص بیشتری بسازید. بدنی که مقدار بیشتری توده بدون چربی دارد، در سوزاندن کالری در تمام طول روز کارآمدتر است. این به علت انرژی مصرف شده با شنای سوئدی نیست بلکه یک اثر بعدی (اثر ثانوی) است که شما پس از چندین هفته یا ماه از تمرین کردن، تجربه خواهید کرد.

یک راه بهتر برای سوزاندن کالری از طریق فعالیت قلبی عروقی است که از گروه های عمده عضلانی به شیوه ای ریتمیک برای مدت زمان طولانی استفاده می کند. به عنوان مثال آن فرد ۸۱ کیلوگرمی، در ۳۰ دقیقه پیاده روی با سرعت ۵ کیلومتر در ساعت، ۱۷۸ کالری خواهد سوزاند. اگر آن را به دویدن آهسته با سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت تبدیل کنید، ۴۱۰ کالری می سوزانید. دوچرخه سواری با سرعت ۱۹ کیلومتر بر ساعت برای ۳۰ دقیقه، ۳۵۶ کالری می سوزاند. برای از دست دادن وزن قابل توجه، کالج پزشکی ورزشی آمریکا توصیه می کند که در هر هفته حداقل ۲۵۰ دقیقه در چنین فعالیت های قلبی عروقی شرکت کنید.

منافع غذایی

اگر علاقمند به از دست دادن وزن نیستید اما فقط به این فکر می کنید که آن ۱۰۰ شنای سوئدی، امکان خوردن چه مقدار خوردنی خوشمزه اضافه را به شما می دهد، ممکن است ناامید شوید.

اگر با شناهای سوئدی که انجام می دهید، ۳۵ تا ۵۰ کالری بسوزانید، می توانید یکی از موارد زیر را مصرف کنید:

۲ عدد سفیده تخم مرغ: ۳۴ کالری

۱۰ عدد انگور: ۳۵ کالری

۶ عدد خیارشور شویدی: ۴۸ کالری

۱ عدد آجیل برزیلی: ۳۲ کالری

۱مربع از شکلات تیره: ۲۷ کالری

۸ عدد بادام زمینی: ۴۳ کالری

نصف یک سیب متوسط: ۴۷ کالری

۱٫۵ قطعه از پیتزای پنیر: ۵۰ کالری

در طول یک هفته از انجام شنای سوئدی در روز شما حدود ۲۴۰ کالری جمع خواهید کرد. در صورتی که شما کالری های اضافه برای جبران نخورده باشید، ممکن است بتوانید در آخر هفته، یک دسر مخصوص بخورید. ممکن است به نظر برسد که تلاش برای انجام شنای سوئدی ارزشش را ندارد اما این را بدانید که انجام ۱۰۰ شنای سوئدی در روز، چیزی بیشتر از ذخیره کالری، عایدتان می کند آن، تون عضلانی را افزایش می دهد، استقامت را بهبود می بخشد و به شما حق به رخ کشیدن می دهد.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *