تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ایویتامین و مواد معدنی

تفاوت بین تخم مرغ های سفید و قهوه ای در چیست؟

از آنجا که تخم مرغ های قهوه ای اغلب با عناوین ارگانیک یا «خارج قفس» برچسب زده می شوند و ممکن است گران تر باشند، شاید به این فکر کنید که آیا تخم مرغ های قهوه ای واقعا مغذی تر از تخم مرغ های سفید هستند یا نه. برخی مواد غذایی قهوه ای به راستی سالم تر از مواد غذایی سفید هستند، به عنوان مثال برنج قهوه ای در مقابل برنج سفید اما تخم مرغ های قهوه ای و سفید در واقع کاملا از نظر مواد مغذی مشابه می باشند.

آیا تخم مرغ های قهوه ای، سالم تر هستند؟

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، تخم مرغ های قهوه ای از نظر مواد مغذی، تفاوت قابل توجهی با تخم مرغ های سفید ندارند. USDA همچنین خاطرنشان می کند که رنگ تخم مرغ توسط نژاد مرغی که آن تخم را می گذارد، تعیین می شود و یک دلیل آنکه تخم مرغ های قهوه ای معمولا گران تر هستند، این است که مرغ هایی که تخم مرغ های قهوه ای می گذارند، معمولا بزرگتر بوده و غذای بیشتری نسبت به مرغ هایی می خورند که تخم های سفید می گذارند.

در مورد تخم مرغ های خارج قفس چطور؟

در حالی که تخم مرغ های خارج قفس صرفنظر از اینکه قهوه ای یا سفید باشند. از نظر مواد مغذی با تخم مرغ هایی که توسط مرغ هایی که در قفس زندگی می کنند، گذاشته می شود متفاوت نیستند اما به گفته انجمن انسانی ایالات متحده، با مرغ هایی که در محیط های بدون قفس هستند، به طور انسانی تری رفتار می شود. جامعه انسانی خاطرنشان می کند برخلاف مرغ های معمولی که در قفس های کوچک و شلوغ نگهداری می شوند، مرغ های خارج قفس در فضاهای زندگی بزرگتر نگهداری می شوند که به این مرغ ها امکان می دهد بال هایشان را باز کنند، دور بزنند و به جای نگه داری شدن در محل های زندگی تنگ و محدود، در لانه تخم بگذارند. با این حال تضمینی وجود ندارد که مرغ های بدون قفس به فضاهای باز دسترسی داشته باشند.

تخم مرغ های ارگانیک، تغذیه شده در مرتع و دامنه رایگان

USDA خاطر نشان می کند تخم مرغ هایی که نشان تغذیه شده در مرتع یا دامنه آزاد دارند، از مرغ هایی می آیند که به آنها اجازه دسترسی به فضای باز داده می شود و تخم مرغ های ارگانیک از مرغ های رها می آید که به آنها اجازه پرسه زدن در فضای باز داده شده و با رژیم های غذایی ارگانیک عاری از کودها و آفت کش ها تغذیه می شوند. تخم مرغ های ارگانیک، اغلب از همه گران تر هستند و بسیاری از کشاورزان تخم مرغ ارگانیک از مرغ های قهوه ای برای گذاشتن تخم مرغ های قهوه ای استفاده می کنند. اما تمام تخم مرغ های قهوه ای، ارگانیک نیستند.

تخم مرغ های غنی از امگا۳

برخی مرغ هایی که در محیط های ارگانیک پرورش داده می شوند، با رژیم های غنی از امگا ۳ که اغلب حاوی دانه های کتان است، تغذیه می شوند. این مرغ ها، تخم مرغ هایی غنی از اسیدهای چرب امگا۳ تولید می کنند. از نظر تکنیکی، تخم مرغ های ارگانیک غنی از امگا۳ صرفنظر از رنگشان، سالم ترین تخم مرغ هایی هستند که می توانید خریداری کنید. به همین دلیل است که این تخم مرغ ها معمولا گران ترین تخم مرغ ها هستند.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *