آشپزیغذای بین المللیکباب و کتلت

طرز تهیه بوقلمون شکم پر

 آموزش درست کردن بوقلمون شکم پر خوشمزه و عالی را برای شما داریم که می تواند یک ناهار یا شام عالی برای دورهمی باشد. بسیاری از افراد جامعه با خواص گوشت بوقلمون آشنا نیستند در حالی که مصرف گوشت بوقلمون برای مادران باردار، مبتلایان به کم‌خونی و افسردگی بسیار مفید است. بوقلمون علی‌رغم مرغ هم دارای گوشت سفید و کم چربی در ناحیه سینه و هم دارای گوشت تیره و قرمز در قسمت‌های ران است

در این مطلب فوت و فن پخت بوقلمون و طرز تهیه بوقلمون شکم پر را برایتان توضیح دادیم. با ما همراه باشید با روش تهیه این غذای خوشمزه و پرخاصیت.

بوقلمون شکم پر

مواد لازم براي 12نفر

1 عدد بوقلمون متوسط بین 6 تا 8 کیلو
100 گرم کره
2 /1 پیمانه زعفران محلول در آب
2 پیمانه پیازداغ
1 کیلو گوشت چرخ کرده
300 گرم شاه بلوط
1 پیمانه کرفس ریز شده و تفت داده شده
3 عدد فلفل کبابی
1 عدد پیاز بزرگ
100 گرم گردوی چرخ شده
به میزان لازم نمک و فلفل

طرز تهیه بوقلمون شکم پر

1. ابتدا بوقلمون را خوب بشویید، داخل شکم آن را آغشته به نمک و فلفل کنید و 50 گرم کره داخل شکم بوقلمون بمالید.

2. از قبل گوشت چرخ کرده را با کمی پیازداغ داخل یک تابه مناسب تفت دهید. شاه بلوط چرخ شده را هم به گوشت اضافه کنید. بقیه پیازداغ و گردوی چرخ شده و کرفس ریز شده را هم به مواد گوشتی اضافه کنید. حالا فلفل کبابی خرد شده، کمی زعفران و نمک و فلفل را هم به گوشت اضافه کنید.

3. مواد را داخل شکم بوقلمون بریزید و شکم آن را با سوزن درشت بدوزید. پاهای آن را مثل مرغ محکم به هم ببندید. پیاز درشت را حلقه‌حلقه کرده و آن را کف سینی فر یا یک ظرف مخصوص بچینید. کمی نمک و فلفل هم روی پیازها بریزید.

4. روی پوست بوقلمون کمی زعفران بمالید. 50 گرم کره را هم روی آن مالیده و سپس بوقلمون را داخل سینی قرار دهید. سینی را داخل فر با دمای 170 درجه سانتی‌گراد بگذارید.

5. وزن بوقلمون را حساب کنید. هر مقدار که بود عدد یک را از آن کم کنید تا مقدار زمانی که برای پختش لازم است به دست آید (وزن بوقلمون – 1 = زمان پخت) این‌گونه زمان پخت به دست می‌آید.

6. طی زمان پخت کف سینی، آب بوقلمون جمع می‌شود. آن را مرتب با برس روی بوقلمون بمالید تا براق شود. برای اینکه پخت بهتری داشته باشید، می‌توانید بوقلمون را با فویل بپوشانید.

منبع: پارس ناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *