تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

آیا تعداد دفعات تمرین مهم است؟

تا به حال ۵ روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه طبق توصیه ها تمرین می کردید. اما بر اساس پژوهش های جدید، دفعات تمرین می تواند پیچیده تر و انعطاف پذیرتر باشد.

تعداد دفعات تمرین روزانه

امروز نمی توانید خودتان را به باشگاه برسانید؟ ایرادی ندارد. فردا بروید. بر اساس پژوهش ها، برای رسیدن به چندین فواید ورزش برای سلامت، اهمیتی ندارد که چندبار در هفته ورزش می کنید، آنچه که مهم است این است که در هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشید.

پژوهشگران بر روی ۲۳۲۴ کانادایی پژوهش کردند. هر فرد در این پژوهش حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین نسبتا شدید در هفته داشت، اما برخی آن را به ۵ تا ۷ بار در هفته تقسیم کرده بودند و برخی دیگر یک تا چهار بار در هفته تمرین می کردند. خطر بیماری های سلامتی در هر گروه هم چون سندروم متابولیسم، چاقی، فشار خون بالا، چربی خون بالا و قند خون بالا نسبتا مشابه بود.

چون میزان کلی، نوع و شدت فعالیت نسبت به تعداد جلسات بیشتر بدن را تحت تاثیرقرار می دهد.

بنابراین، آیا می توان در یک روز ۲ ساعت ونیم ورزش کرد و در بقیه روزهای هفته استراحت کرد؟

نه دقیقا. محققان گزینه یک روز در هفته را جداگانه مورد بررسی قرار دادند، بنابراین نمی توان گفت که اگر یک روز در هفته به باشگاه بروید، هم چون ورزش در هر روز از مزایای سلامتی آن بهره مند می شوید.

هم چنین جلسات باشگاه طولانی تر و با تعداد کمتر می تواند خطر عوامل قلبی عروقی را کاهش دهد، هم چون تمرین برای یک مسابقه بزرگ و کم کردن وزن – اما می تواند منجر به آسیب به مفاصل و سوزش عضلات نیز شود.

در نهایت: اگر نمی توانید یک تمرین منظم داشته باشید، می توانید دو تا سه بار در هفته تمرین داشته باشید- اما هم چنان حالت ایده آل ورزش به مدت کوتاه تر و با تناوب بیشتر است.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *