داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

افزایش شیر مادر با بلغور جو دوسر

عواملی مانند استرس و اضطراب و کم خوابی می‌توانند باعث کاهش شیر مادران شوند.  برای افزایش شیر مادر و مغذی شدن آن باید اهمیت یک تغذیه‌ی سالم و صحیح را درک کنید. در این نوشتار به بررسی ۵ ماده غذایی که به افزایش شیر مادران کمک می‌کنند خواهیم پرداخت.

برای افزایش شیر مادر

بلغور جو دوسر

به گزارش عطارباشی به نقل از «مایندبادی گرین»، برای شروع یک روز سالم و پرانرژی باید حواستان به صبحانه باشد. جو دوسر سرشار از مواد مغذی گوناگونی مانند آهن است که به افزایش شیر کمک میکنند. مصرف بلغور جو دوسر باعث کاهش کلسترول بد شده که خود می‌تواند عاملی برای افزایش شیر مادر باشد.

سیر

در بسیاری از فرهنگ‌ها باور بر این است که نوزادان از طعم سیر در شیر مادر لذت می‌برند و همچنین مصرف سیر توسط مادر به  افزایش ذخیره‌ی شیر او کمک می‌کند. اگر طعم سیر را دوست ندارید با مشورت یک متخصص مکمل‌های با کیفیت سیر را تهیه کنید.

برای افزایش شیر مادر

رازیانه کبابی

رازیانه را با مقداری نمک، فلفل و روغن زیتون همراه کرده و درون فر کباب کنید. این گیاه پرخاصیت برای افزایش شیر مادر بسیار مناسب می‌باشد. همچنین می‌توانید رازیانه را به سوپ و سالاد اضافه کنید.

آجیل

آجیل از خوراکی‌های طبیعی و خوشمزه‌ای است که در دسترس اغلب افراد قرار دارد. پسته و بادام بهترین انتخاب‌ها برای افزایش شیر مادر هستند، این مغز‌ها دارای پروتئین خوبی بوده و به مغذی شدن شیر شما کمک می‌کنند. متخصصان پیشنهاد کرده‌اند که مادران شیرده روزی ۲۰ گرم پروتئین دریافت کنند.

آب

نوشیدن آب به اندازه‌ی کافی بسیار در افزایش شیر موثر است. هر روز حداقل ۸ لیوان آب میل کنید تا هم سلامت خود را تضمین کرده و هم به افزایش ذخیره‌ی شیرتان کمک کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *