درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

علت خونریزی های غیرطبیعی رحم را بدانید!

علت خونریزی های غیرطبیعی رحم

در ابتدا شما باید از از خونریزی  طبیعی  در زنان که همان قاعدگی است  شناخت صحیحی داشته باشید تا بتوانید در رابطه با خونریزی های غیرطبیعی منطقی رفتار کنید و یا اینکه برای درمان آن  به متخصص زنان  و زایمان مراجعه کنید.

ساختار فیزیولوژی سیکل قاعدگی طبیعی با  تکثیر دیواره داخلی رحم و آماده شدن آن برای لانه گزینی تخم بارور شده است  و در صورتی که باروری اتفاق نیفتد دیواره رحم نازک می شود  و در زمان قاعدگی شما ریزش پیدا  می کند  که شما آن را به شکل خونریزی می بینید  و تمامی این رویدادها  تحت تاثیر هورمون های جنسی زنان رخ می دهد.

سیکل طبیعی قاعدگی

این سیکل باید به صورت طبیعی  بین ۳۵-۲۸ روز طول بکشد و مدت زمان جریان خون 2 تا 6 روز است و متوسط خون دفعی60-20 سی سی است. این تعریف در بیشتر زنان تطبیق پیدا می کند در صورتی  که سیکل قاعدگی شما در برخی از ماه ها به غیر این حالات است بهتر است نزد متخصص زنان  بروید

خونریزی غیرطبیعی

این خونریزی به دو دسته هورمونی و غیر هورمونی طبقه بندی می شود:

موارد هورمونی

استفاده از قرص هایی است که برای پیشگیری از بارداری استفاده می شود و یا اینکه مصرف آنها به صورت اورژانسی بعد از مقاربت جنسی صورت می گیرد.

ورزش های خیلی شدید که معمولا در سطح حرفه ای می باشد.

رژیم های غذایی سخت لاغری و یا چاقی که می تواند بر روی هورمون های جنسی تاثیر گذار باشد و در روند قاعدگی اختلال ایجاد کند.

شرایط روحی و روانی که زمانی فردی به اندازه زیاد در معرض استرس قرار می گیرد  و با تاثیر بر هیپوتالاموس که منشاء تولید هورمون های جنسی است سیکل قاعدگی مختل می شود.

مصرف داروهای هورمونی و یا تاثیرات هورمون های شیری و کم کاری و پرکاری تیروئید

استفاده از آمپول ها و یا کپسول های زیرجلدی برای جلوگیری از بارداری

در اوایل بلوغ و یا در انتهای دوران قاعددگی که فرد به دوران یائسگی نزدیک می شود معولا لکه بینی و یا خونریز های غیرطبیعی دیده می شود

وجود IUD در رحم

خونریزی های غیرطبیعی رحم در دوران بارداری

احتمال  سقط

احتمال  جفت سر راهی

بارداری خارج از رحم

جدا شدن زودرس جفت

اختلالات انعقاد خون

مصرف برخی از داروهای ضد انعقاد

موارد غیر هورمونی یا آناتومیکال

برخی اوقات  غدد خوش خیم رحم که شایع ترین آن فیبروم رحم است در بعضی از زنان به خصوص در سنین سی سال به بالا ایجاد می شود و احتمال آن به مشکلات بدخیم کم است و اگر موقعیت قرار گیری آنها به گونه ایی نباشد که بر اندام های مجاور فشار وارد نکند و یا منجر به ناباروری و سقط جنین نشود نیاز به جراحی و یا درمان جدی نخواهد داشت و بهتر است که با سونوگرافی تحت نظر باشد.

غدد و کیست های بدخیم و یا خوش خیم تخمدان

زخم های دهانه رحم

 غدد بد خیم رحم که می تواند منجر به سرطان دهانه رحم شوند.

منبع: doctorkhalili.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *