بهداشت بانوانسلامتینکات سلامتی

نکات بارداری در فصل سرد زمستان!

بهتر است بدانید که آب و هوا در بارداری  و سختی هایی که در دوران بارداری وجود دارد تاثیر گذار است به همین دلیل برخی از پزشکان توصیه می کنند که برای بارداری فصل زمستان را انتخاب نکنند . اما به هر حال خانم های باردار باید در فصل زمستان مراقبت های لازم را از خود بکنند تا بتوانند دوره مهم بارداری خود را سپری کنند و فرزند خود را بدون مشکل به دنیا بیاورند.

پوشش مناسب

در این فصل شما باید بیشتر به پوشش خود اهمیت بدهید لباس کافی بپوشید  تا از سرماخوردگی جلوگیری شود و همچنین در انتخاب کفش های خود دقت کنید. . کفش یا چکمه های عاج دار که لیز نمی خورند به شما کمک می کند با اطمینان بیشتری قدم بردارید. لیز خوردن و به زمین افتادن حتی در افراد عادی هم خطرناک است و  این امر در بارداران باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد زیرا با کوچکترین دردی آنها نمی توانند به راحتی از هر قرصی استفاده کنند و هر دارویی را برای برطرف شدن عارضه های به وجود آمده استفاده کنند.در صورتی که به زمین خوردید به حرکات جنین خود توجه کنید و یا اینکه به متخصص زنان خود مراجعه کنید .

 وقت خود را در خانه بگذرانید

بهتر است با توجه به شرایط آب و هوا وقت خود را بیشتر  در خانه بگذارنید و وقت خود را با کارای متفرقه بگذرانید شما می توانید به اتاق کودک خود سر و سامان بدهید و  و مطالعاتی را در رابطه با دوران شیردهی  و بعد  از بارداری داشته باشید. ماندن در خانه به خصوص زمانی که شما بیمار شدید بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد و به سیستم ایمنی بدنتان اجازه تجدید قوا بدهید. در دوران بارداری باید به خوبی از خودتان مراقبت کنید و به صدای بدنتان گوش کنید.

آب بیشتری مصرف کنید

بسیاری از زنان در دوران بارداری به خشکی پوست مبتلا می شوند . در فصل زمستان احتمال خشکی پوست بیشتر است و نوشیدن آب کافی می تواند به شما کمک کند تا اندازه زیادی از این عارضه جلوگیری کنید البته مرطوب نگه داشتن پوست و  کرم های مخصوص هم کمک کننده خواهند بود .هورمون ها می توانند به اشکال مختلف روی پوست تاثیر بگذارند که در بعضی زنان باعث تحریک آکنه و در بعضی دیگر موجب خشکی پوست می شوند.کرم های با اس پی اف کافی  برای بیرون رفتن از خانه استفاده کنید تا حساسیت پوست شما کمتر شود .

واکسن آنفولانزا بزنید

واکسن آنفولانزا  را در صورتی که در سه ماهه دوم یا سوم بارداری هستید بزنید. با سیستم ایمنی تحت فشار، بهتر است از هر شیوه مناسبی برای حفظ سلامتی تان استفاده کنید تا احتمال مبتلا شدن به بیماری های شایع در زمستان کاهش پیدا کند

ورزش کنید

تحرک کافی در دوران بارداری باید  در تمامی فصول رعایت شود زیرا علاوه بر داشتن زایمانی راحت می تواند  به تناسب اندام شما بعد از بارداری کمک کند  و دوره بهبودی بعد از زایمان را راحت تر و کوتاه تر خواهد کرد.

منبع: doctorkhalili.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *