سلامتیسلامتی مونکات سلامتی

روغن زیتون برای زیبایی مو چه فوایدی دارد؟(1)

امروزه بسیاری از عوامل مانند تاثیر مواد شیمیایی، اشعه UV، آلودگی هوا و… بر روی کیفیت، استحکام و زیبایی مو تاثیرات منفی گذاشته است. روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان است و به تقویت پوست سر و استحکام مو و در نهایت به زیبایی مو کمک می کند. روغن زیتون یکی از امن ترین روغن ها برای زیبایی مو است. روغن زیتون بغیر از خواص ضد التهابی خواص بسیاری برای تقویت و زیبایی مو دارد.

حفظ زیبایی مو با جلوگیری از ریزش آن

ریزش مو یکی از مواردی است که بسیار شایع و بر روی زیبایی مو تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. زیبایی مو صرف نظر از جنسیت با عللی مانند استرس، ارث، بیماری هایی از قبیل سرطان، اختلالات مربوط به تیروئید، کم خونی و غیره ایجاد شده و بر روی زیبایی مو تاثیر بسزایی خواهد داشت.

خشکی پوست سر نیز یکی از علل تشدید ریزش مو است. روغن زیتون با تولید DHT که این هورمون مسئول ریزش مو است، مقابله کرده و تا حدی به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند و موجب برگشت زیبایی مو می شود. روغن زیتون همچنین دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری است که مانع از پدیده شوره سر و حتی رشد شپش بر روی سر خواهد شد.

درمان موخره و حفظ زیبایی مو با روغن زیتون

روغن زیتون نه تنها در کاهش ریزش مو کمک بسزایی می کند، بلکه در افزایش ضخامت و استحکام موها نیز موثر است. این روغن برای حفظ زیبایی مو با تاثیر مثبت بر روی پاک کردن پوست از آلودگی ها، از بین بردن پوسته سر و خشکی آن و جلوگیری از تولید شوره و در نهایت افزایش درخشندگی مو را فراهم خواهد کرد.

طریقه استفاده از روغن زیتون برای زیبایی مو

همانطور که گفتیم روغن زیتون تاثیر کاهنده بر فعالیت هورمون DHT برای حفظ زیبایی مو دارد و در کنار کمک به کنترل ریزش مو، باعث تقویت ساقه مو و رفع خشکی آن نیز می شود. برای استفاده از روغن زیتون در جهت زیبایی مو؛ آن را به آرامی کمی گرم کنید و بعد آن را ابتدا به پوست سر و بعد به سمت پایین تا انتهای مو آغشته کنید و ماساژ سر را به صورت دورانی به مدت چند دقیقه انجام دهید. سپس سر را با حوله مرطوب به مدت چند ساعت بپوشانید. بعد از آن حوله را برداشته و با شامپوی بسیار ملایم سرتان را شستشو دهید. این روغن می تواند برای زیبایی مو؛ تا روز بعد روی موها باقی بماند. برای حصول بهترین نتایج این کار را حداقل یکبار در هفته تکرار کنید.

روغن زیتون، سفیده تخم مرغ و عسل برای زیبایی مو

سفیده تخم مرغ ترکیب بسیار خوبی برای کنترل ریز مو به همراه روغن زیتون است. عسل طبیعی یک کاندیشنر طبیعی است در حفظ زیبایی مو باعث درخشندگی، نرمی و حالت ابریشمی به مو میدهد.

طرز تهیه ماسک روغن زیتون، سفیده تخم مرغ و عسل

یک سفیده تخم کامل را به خوبی بزنید و بعد یک قاشق چایخوری از هر دو عسل طبیعی و روغن زیتون به آن بیفزایید. بخوبی آن ها را با هم ترکیب و بهم بزنید تا توده ای باقی نماند. این ماسک در جهت زیبایی مو را از ریشه سر به سمت پایین به مو آغشته سازید و بگذارید به مدت 25 الی 30 دقیقه بماند و بعد بخوبی آن موها را بشویید. برای همین ترکیب بجای روغن زیتون از روغن بادام (یک قاشق چایخوری) یا نارگیل (یک قاشق غذاخوری) گرم هم در جهت زیبایی مو می توان استفاده کرد.

فلفل قرمز و روغن زیتون برای زیبایی مو

کپسسین موجود در فلفل قرمز مسئول تاثیرات خوب آن بر روی مو است. همچنین می تواند در مورد مشکلات پوستی از قبیل شوره در مو موثر باشد.

طرز تهیه ماسک فلفل قرمز و روغن زیتون

نصف فنجان روغن زیتون را کمی گرم کنید و بعد یک قاشق چایخوری فلفل قرمز به آن بیفزایید. خوب هم بزنید و مطمئن شوید که هیچ توده ای در آن باقی نمانده است. ترکیب ماسک آماده شده را به سر بمالید و ماساژ دهید. این ماسک برای زیبایی مو به مدت حداقل 4 ساعت یا یک شب باقی بماند. سر را بعد از این مدت با یک شامپو ملایم شستشو دهید.
نکته: این روش ممکن است باعث کمی التهاب در سر شود که کاملا طبیعی است.

منبع: آوای سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *