سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

راهکار هایی برای درمان کک و مک(1)

راهکار هایی برای درمان کک و مک

کک و مک (Freckles) لکه های کوچک قهوه ای رنگ هستند که بر زیبایی پوست شما تاثیر بسیاری می گذارند. کک و مک معمولا در گونه ها یا سایر نواحی صورت، گردن، بازوها و پشت پدید می آید و از مهمترین علت های ایجاد کک و مک، حساسیت زیاد پوست به نور خورشید است.

از علل دیگر کک و مک زمینه ارثی و عدم تعادل هورمونی است. بنظر میرسد که کمبود برخی مواد مغذی از قبیل آهن نیز از علل کک و مک می تواند باشد.

درمان کک و مک با لیموترش

لیمو ترش ماده ای فوق العاده در درمان کک و مک و روشن کننده پوست است. علاوه بر استفاده از آب لیمو برای پوست در درمان کک و مک از ماساژ و اسکراب ناحیه ای که دارای کک و مک است نیز می توان استفاده کرد. سپس آن را بعد از پنج دقیقه بشویید. لیمو ترش به اسکراب پوست و لایه برداری آن کمک می کند و سرعت آن را افزایش می دهد. استفاده از این اسکراب برای درمان کک و مک ممکن است باعث تحریک و سوزش پوست شما شود. بنابراین بعد از آن از شیر سرد استفاده فرمایید. شما می توانید برای کم کردن تحریک و حساسیت به نور که ممکن است لیمو ایجاد کند، آن را در مقدار بسیار کم آب رقیق کرده و استفاده فرمایید.

عسل درمانی موثر در درمان کک و مک

استفاده از عسل یکی از راه های درمان خانگی موثر برای درمان کک و مک می باشد. علاوه بر این عسل با دارا بودن فواید بسیاری برای پوست، می تواند به درمان بسیاری از مشکلات دیگر پوست و نیز رطوبت رسانی به پوست کمک کند.

برای این کار می توانید عسل را کمی گرم کنید و آن را با جوانه گندم مخلوط نمایید. این ترکیب را به مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

کشک یا دوغ برای درمان کک و مک

شما می توانید از دوغ سرد یا کشک برای درمان کک و مک استفاده کنید. از یک پارچه پنبه ای استفاده فرمایید و آن را درون کشک یا دوغ سرد کرده و به آرامی بر روی صورت بکشید. بعد از 15 دقیقه صورت خود را با یک حوله نرم پاک کنید.

استفاده از معجزه پیاز برای درمان کک و مک

پیاز حاوی گوگرد است و به طور موثر در جهت از بین بردن کک و مک بدون احساس سوزش عمل می کند. از برش پیاز قرمز برای از بین رفتن کک و مک استفاده فرمایید. برش پیاز قرمز را روی صورتتان به آرامی مالش دهید و اینکار را به مدت پانزده در طول روز ادامه دهید.
اگر به بوی پیاز حساس هستید و یا پوست حساسی دارید، پیاز قرمز را رنده کنید و از آب آن استفاده فرمایید. به این آب مقداری عسل اضافه کنید و آن را روی صورتتان بمالید.
 هر دو روش برای درمان کک و مک موثر است.

آب خیار موثر در درمان کک و مک

خیار درمان موثری در جهت رفع کک و مک و لکه های پوستی است. آب خیار را استخراج کنید و از آن صبح ها استفاده فرمایید. این روش بسیار مناسب برای درمان کک و مک، جوش پوستی و حتی جوش های سر سیاه است.

ماسک دانه کنجد مناسب برای درمان کک و مک

با ترکیب یک قاشق غذاخوری دانه کنجد و یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه و مقداری آب، ماسکی تهیه فرمایید و از آن روزانه در مناطق درگیر با کک و مک استفاده نمایید. پانزده دقیقه بعد، آن را شستشو دهید.

استفاده از روغن بادام و ماساژ برای درمان کک و مک

مقداری روغن بادام را در یک کاسه ریخته و آن را درون قابلمه ای پر از آب داغ است بریزید تا روغن به این روش داغ شود. قبل از اینکه به رختخواب بروید پوستتان را با این روغن به خوبی ماساژ دهید. این کار را به مدت سه هفته ادامه دهید.

ماساژ با روغن جوجوبا مناسب برای درمان کک و مک

ترکیب این روغن برای روشن کردن پوست و تسریع درمان کک و مک موثر است. ماساژ قسمت های دارای کک و مک به صورت روزانه توصیه می شود.

ماسک موز و نعناع مناسب برای درمان کک و مک

از موز و دو قاشق چایخوری برگ نعناع خمیری تهیه کنید. آن را چند دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس بشویید.
 استفاده از لوسیون های مرطوب کننده در درمان کک و مک، به صورت روزانه چندین مرتبه (4 بار در روز) توصیه می شود.

منبع: آوای سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *