تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

با سریع تر دویدن وزن خود را بیشتر کاهش دهید

وقتی برای کاهش وزن خود به دویدن روی می آورید، رعایت سرعت مناسب بسیار اهمیت دارد. در این مقاله به راهکارهایی اشاره شده است که توسط آن می توانید با سریع تر دویدن وزن خود را بیشتر کاهش دهید.

۱- اهداف خود را تصویر سازی کنید.

تا هدفی را در ذهنتان تصویرسازی نکنید، آن اتفاق برایتان نخواهد افتاد. پیش از انجام یک کار همواره خود را در آن مقام ببینید. بند کتانی هایتان را محکم ببندید، بیرون بروید و چشم هایتان را ببندید. تصور کنید که دسترسی به هدفتان چه شکلی است؟ به هیچ چیز جز جاده ای که پیش رویتان است و باید آن را بپیمایید، فکر نکنید.

 ۲- رو به روی آیینه بایستید.

هر چه کارایی خود را در دویدن افزایش دهید، این عمل برایتان آسان تر خواهد شد. افزایش سرعت به وضعیت مناسب بدن بستگی دارد. توصیه ی برخی از متخصصان این است که رو به روی آیینه بایستید و کمی در جای خود بدوید تا در این حالت، وضعیت بدن را بهتر بتوانید بررسی کنید. با هر درجا، به بلند شدن زانوها و عمود شدن ران ها بر روی زمین در بالاترین نقطه تمرکز کنید. توپ پای شما باید تنها قسمتی باشد که با زمین تماس می گیرد. آنها را به سرعت حرکت دهید تا زمان تماس پا با زمین را کاهش دهید.

به علاوه در هنگام دویدن، دست هایتان باید در بالاترین نقطه یعنی  در نزدیکی چانه ی شما قرار گیرند. شانه های شما باید در حالت آرامش و به سمت پایین باشند. آرنج دستان باید به پشت برگردند و با زاویه ی ۹۰ درجه قرار گیرند. برای ایجاد یک الگوی مناسب حرکتی، روزی دو سه دقیقه این تمرین را انجام دهید.

۳- شدت حرکات خود را افزایش دهید.

اگر تمرکز شما بر روی سریع تر دویدن است باید بدنتان را قوی تر کنید. تنها کافیست عضلات سریع انقباض خود را به کار بیاندازید تا سرعتتان را افزایش دهد.بهترین روش برای آموزش عضلات سریع انقباض، که مسئول سریع تر دویدن هستند، حرکات ترکیبی با شدت بالا همچون اسکوات، دد لیفت و حرکات پاور کلین می باشد. برای گرفتن نتیجه ی بهتر، سه روز در هفته را به تمرین های وزنه برداری بپردازید.

۴- هدف گذاری های کوچک و پیش برنده تعیین کنید.

همواره اولین هدف شما باید کوچک و دست یافتنی باشد. مثلا به جای اینکه یک هدف کاهش وزن ۲۵ کیلو گرمی یک ماهه تعیین کنید، سعی کنید با کاهش وزن ۵ کیلوگرمی در ماه آغاز کنید. وقتی به این هدف دست یافتید، انرژی بیشتری برای ادامه ی راه خواهید داشت. این موضوع در مورد سرعت نیز صدق می کند. در ابتدا در یک مسیر با سرعت متوسط شروع به دویدن کنید و سپس همان مسیر را با نهایت سرعت خود بدوید. سریع تر دویدن یک عادت است، باید به خودتان فرصت دهید و صبور باشید.

۵- با کربوهیدرات ها دوست شوید.

شب پیش از مسابقه ی دو، کربوهیدرات مصرف کنید، چرا که بدن شما آن را در ماهیچه ها ذخیره و به گلیکوژن تبدیل می کند. گلیکوژن، یک منبع انرژی بسیار کار آمد است.

اما بیشتر سعی کنید کربوهیدرات های پیچیده همچون برنج قهوه ای و سیب زمینی شیرین را به وعده های غذایی تان اضافه کنید. یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از ورزش با شدت بالا، می توانید از کربوهیدرات های ساده همچون نان سفید و شیر شکلات استفاده کنید. این وعده ها را در سایزهای کوچک انتخاب کنید تا دچار مشکلات روده ای نشوید.

۶- برای خود یک مانترا بسازید.

یک مانترا با عنوان “وقتی می دوم، هیچ کس نمی تواند به من آسیب برساند.” داشتن یک مانترا به شما کمک می کند تمرینات دو را بهتر انجام دهید، اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و اهداف جدیدی برای خود ایجاد کنید. می توانید این جمله را روی آیینه ی حمام یا جمله ی بک گراند گوشی بگذارید و بدینوسیله مدام آن را به خود یادآوری کنید. پیش از هر تمرین، چشمانتان را ببندید و این مانترا را برای خود تکرار کنید.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *