تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

بدترین روش های رژیم غذایی در افراد بالای ۳۰ سال

زمانی که شما به سن ۳۰ سالگی رسیدید ، پر کردن فرم مالیاتی و مراقبت کردن از گیاهان و گل های در حال رشد  خیلی راحت تر است از زمانی که شما در سن ۲۰۰ سالگی بودید

اما اگر فقط یک چیزی وجود داشته باشد که با گذشت سال ها  سخت به نظر برسد، کنترل و کاهش وزن میباشد.

مهم نیست چقدر سختی میکشی و سعی میکنی که وزنت رو پایین نگه داری , با بیشتر شدن سن شما به دلیل ضعیف شدن استخوان ها و ماهیچه ها و عضلات ، روند سوخت و ساز بدن شما آهسته خواهد شد ، که به نوبه خودش میتونه به یک چالش برای حفظ یک بدن آماده و خوش فرم تبدیل بشه.

۱ – استفاده از رژیم غذایی برای کاهش وزن

شیک های رژیمی، نوشیدنی های الکلی و غذاهای آماده بسته بندی شده، فرآوری شده و در حال پیشرفت بسیاری هستند، که دارای موادی از قبیل شکر ، سدیم و موادشیمیایی میباشند و از مقدار کمی مواد مغذی تشکیل شده اند .

طبق گفته ی کریستین ریزنیگر متخصص تغذیه و دارای گواهی در رژیم های غذایی ورزشی و موسس IronPlate Studios “هرچند خیلی از  مردم تو ۲۰ سالگیشون به این محصولات رو میارن تا وزن کم کنند، آنها اغلب این کار را در مدت کوتاهی انجام میدهند . بهر حال وقتی ما تو سن  سی سالگی هستیم فرآیندانسولین خیلی به شکر و غذاهای فرآورده شده حساس میشود , بنابراین بدن ما اون کالری ها را به عنوان چربی به راحتی جذب میکند.

طبق تحققیات انجام شده , غذاهای سالم باعث حفظ روند سوخت و ساز بدن در قویترین حالت و داشتن انرژی در بالاترین سطح میشود.

۲- چشم پوشی از بعضی وعده های غذایی برای ذخیره کالری

در گذشته چشم پوشی از بعضی وعده های غذایی ممکن بود به شما در هدف رسیدن به کاهش وزن کمک کند، اما بعد از یک سن مشخصی، بدن خودش را تطبیق میدهد . به گفته لیزا موسکوتیز، موسس گروه غذایی NY ” هرچه بیشتر شما تلاش کنید که خود را محدود کنید، بدن شما بیشتر کالری ذخیره میکند، به این خاطره که به استفاده از اونا نیاز دارید، که برای سلامتی ، انرژی و متابولیسم مهم است که هر ۴ تا ۵۵ ساعت چیزی بخورید”.

۳-  در ورزش کردن افراط نکنید

وقتی ما جوانتر هستیم غذای سالم خوردن برایمان بی اثر است وقتیکه فکر میکنیم میتوانیم تمام وقت در باشگاه تمرین کنیم , متاسفانه وقتی پا به سن میگذارید، تمرین کردن هنوز مزایا و فایده دارد اما کاهش وزن جزء آنها نیست ,‌ موسکوتیز میگوید ” وقتی میخواهید چند کیلو وزن کم کنید، یک عادت غذایی سالم و ورزش مرتب ، هر دوی تمرینات وزنی و قلبی کلید های شما هستند ، وقتی متابولیسم به خاطر سن کند میشود، شما نیاز به دقت روی هر دوی آنها دارید تا سالم بمانید” .

۴- کالری های کمتری بخورید اگر شما قرار است که بعدا بنوشید.

بین جوانان  این چیز عادی است که کم غذا بخورند و سپس بتوانند الکل بیشتری بخورند. حتی کمتر از مقداری بخورند که کالری مورد نیاز آنها را تامین کند . انجام دادن چنین کاری در تمام سنین ایده غلطی است . اما مخصوصا بعد از ۳۰ سالگی. کریستین ام پالومبو در این باره میگوید :‌ “شما ممکن است مسئولیت های بیشتری داشته باشید که مجبورید زمان بیشتری را روی آنها تمرکز کنید تقریبا هر روز هفته . اگر شما کالری های سالم مصرف نمیکنید یعنی به اندازه: پروتئین ، غلات و محصولات تازه مصرف نمیکنید، انرژی شما کاهش می یابد ، پوستتون خراب میشه و شما از الکل بیشتری استفاده میکنید و وزن اضافه میکنید.

۵ – حذف گروه های غذایی بد

کربوهیدرات ها یا لبنیات ممکن است به شما در سوزاندن کالری کمک کند اما همچنین میتواند سبب آغاز کمبود مواد مغذی شود که با بالا رفتن سن، جذب آن خیلی سخت میشود. طبق گفته ی الیسا زید متخصص تغذیه و دارنده ی مجوز و گواهینامه ی سلامت ارائه ی برنامه رژیم غذایی، ” اگر کاهش وزن انگیزه ی اولیه شما برای حذف گروه های غذایی است،  وعده های غذایی و خوردن مواد مغذی از غذاهای پرهیز شده را کم کنید. تمرکز بر کاهش وعده های غذایی و خوردن غذاها بصورت پرهیزانه، به جای حذف کردن کربوهیدارت ها. مثلا نگه داشتن وعده های غذایی بصورت کم و ادامه خوردن غلات بجای خوردن گونه های غذایی دیگر،

۶ – ادامه دادن به رژیم های غذایی کم کالری

وقتی شما جوان هستید میتوانید به خود گرسنگی دهید تا ۱۰ کیلو  قبل فصل شنا، کم کنید ولی وقتی ۳۰ ساله میشوید عملا غیر ممکن است‌. طبق گفته ی پالومبو ” ادامه دادن به رژیم های غذایی کم کالری خیلی مضر است‌.کم کم متابولیسم بدن کاهش پیدا میکند و خیلی سخت میشود ک بتوان وزن کم کرد.همچنین وقتی شما جوان هستید راحت تر میتوانید کاهش وزن خود را جبران کنید و به حالت فیزیکی قبلی بدنتان برگردید. ولی بعد از ۳۰ سالگی، عوارض دارد و میتواند چالش های جدی از قبیل مشکلات پوستی٬ ریزش مو و کاهش انرژی به همراه داشته باشد.

۷ – بصورت ثابت روی ترازو بایستید.

وقتی که جوان هستید زمانی که بر روی ترازو می ایستید، وزن بهتری از شما نمایش داده میشود ولی وقتی ۳۰ ساله میشوید دیگر اینگونه نیست. طبق گفته ی ماریزا موره متخصص تغذیه و دارای مدرک  کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار ” وقتی ما پیر میشویم، بدنمون تمایل داره ک عضله از دست بده و در عوض چربی ذخیره کنه. ولی اعداد ترازو الزاما همیشه عدد درستی را نشان نمیدهد. پس برای مراقبت کردن از تغییرات ترکیبات بدنتان، از یک جفت شلوار جین مورد علاقتان به جای ترازو استفاده کنید.جین های راحت و گشاد، یک یادآوری برای مراقبت کردن از رژیمتان و اضافه کردن برنامه های استقامتی به برنامه های ورزشیتان می باشد.این به بدن شما کمک میکند تا حجم بیشتری ماهیچه نگه دارید و همچنین مانع کاهش سوخت و ساز بدنتان میشود.

۸- داشتن یک وعده غذایی بزرگ در روز

بیشتر مردم برای کاهش وزن ، وعده غذایی خود را به یک وعده در روز کاهش میدهند.

طبق گفته ی ایزابل اسمیتس متخصص تغذیه و بنیانگذار وبسایتی به اسم ایزابل اسمیتس نیچرینت این نظریه ممکن است برای برخی مردم در کوتاه مدت جواب دهد، ولی برای عموم آن هم به مدت طولانی جوابگو نمی باشد. رمزش به طور ثابت غذا خوردنه. روزانه ۳ وعده غذایی داشته باشید و یک یا دو وعدهخوراک مختصر برای میزان کردن قند خون و بالا بردن سوخت و ساز بدن.

۹- زیاده روی کردن یا صبر، برای مصرف الکل

بله، میانه روی در نوشیدن، بهتر از تمام کردن یه شیشه کامل به تنهایی می باشد. ولی مقدار *الکل باید به حدی باشد ک به بدن شما سازگاری داشته باشد. هنگامی ک ما پیر میشویم، بدن ما به خوبی نمیتواند الکل را از طریق متابولیسم دفع کند همچنین طبق گفته مارتا متریک متخصص تغذیه و دارای گواهی در رژیم های غذایی “داشتن یک شب خواب راحت با وجود الکل در سیستم بدن بسیار سخت است.شاید بتوان در سن ۲۰ سالگی از خواب کم دوری کرد ولی در سن سی سالگی و بعد از آن عملا غیر ممکن است. بی خوابی شبانه موجب میل به شکر و کربوهیدرات در روز بعد میشود که خود میتواند سبب افزایش وزن شود”.

۱۰- چشم پوشی از صبحانه برای سوزاندن کالری

وقتی که مردم جوانتر هستن، میتوانند از صبحانه چشم پوشی کنند یا به راحتی نشاسته بخورند. برای “کاهش وزن” هم میتوانند از نوشیدنی های الکلی و غلات چشم پوش کنند، تحقیقات جاری پیشنهاد میکند خوردن ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین در هر وعده  غذایی  برای سیری ٬سوخت و ساز و کاهش وزن به خصوص وقتی که پیر میشویم٬ مطلوب و مناسب است.

طبق گفته ی دکتر کریس موهر، متخصص تغذیه و متخصص سابق باشگاه ورزشی بنگال سینسیناتی“برای داشتن صبحانه ی مغذی مصرف ۲ تا تخم مرغ کامل٬٬ یک لیوان شیر و یه تیکه میوه مناسب است. به طور متناوب میتوانید ترکیب شیر بادام٬ یه تیکه موز و نوک قاشق از کره بادام و یک اسکوپ از پودر پروتئین مورد علاقتون را جایگزین کنید.

* این مقاله ترجمه شده است و بحث مصرف الکل، مربوط به نوع زندگی مردم دیگر کشورها میباشد. مصرف مشروبات الکلی در کتاب آسمانی ما “قرآن” حرام اعلام شده، و پزشکان معتبر ایرانی و جهان، مضر بودن مصرف این نوع نوشیدنیها و تاثیرات خطرناک آن را بر اندام داخلی بدن و همچنین عملکرد مغز، بارها اعلام کرده اند.

منبع: ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *