آشپزیغذای ایرانی و محلی

دستور پخت انار پلو شیرازی

انار پلوی خوشمزه را می توانید برای ناهار و شام درست کنید و در کنار خانواده میل نمایید و همگی لذت ببرید. انار پلو از نظر تغذیه ای نیز پرخاصیت است. انار، گشنیز و سینه مرغ و برنج آب کش شده سرد هستند. زعفران و پسته گرم هستند.

مواد لازم انار پلو شیراز

برنج:  2 لیوان

دانه انار:  1 لیوان

سینه مرغ:  2 عدد

 گشنیز خرد شده:  1 لیوان

پیاز:  2 عدد

 خلال پسته:  نصف لیوان

زعفران دم کرده:  3 قاشق غذاخوری

 نمک: مقدار لازم

طرز تهیه انار پلو شیرازی

سینه های مرغ را بهمراه 1 عدد پیاز ، کمی زردچوبه ، نمک و 2 لیوان آب درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزند ، سینه های مرغپخته شده را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

برنج را 30 دقیقه قبل از پخت خیس دهید ، برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و نرم شود سپس آبکشی نمائید ( زمانی باید برنج را آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف دانه برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد ).

برای تهیه مایه انار باید 1 عدد پیاز باقی مانده را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود سپس سینه های مرغ ریش ریش شده ، گشنیز خرد شده ، خلال پسته ، دانه های انار و مقداری نمک اضافه کنید و 5 دقیقه باهم تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

قابلمه ای را روی حرارت قرار دهید و ته قابلمه مقداری روغن بریزید ، مقداری برنج ابکش شده داخل قابلمه بریزید و مقداری از مایه انار را روی ان بریزید و به همین صورت قابلمه را پر کنید ( یک لایه برنج یک لایه مایه انار ) سپس حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کند.

پس از اینکه برنج بخار کرد زعفران دم کرده و چند قاشق روغن را در نصف لیوان آب حل کنید و روی برنج بریزید ، حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و حدود 1 ساعت اجازه دهید برنج دم بکشد سپس در دیس بریزید و با مقداری دانه انار و خلال پسته تزئین کنید ( میتوانید این پلو را بهمراه بلدرچین یا جوجه کباب شده سرو کنید ).

منبع: ایران کوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *