تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

راه هایی برای لاغری و تناسب اندام پس از زایمان

لذت مادر شدن و به دنیا آوردن بچه را با هیچ چیزی در دنیا نمی‌توان مقایسه کرد، اما در دوران بارداری مادران با افزایش وزن روبه‌رو می‌شوند و بعد از به دنیا آمدن بچه یکی از سوالاتی که ذهنشان را مشغول می‌کند این است: « بعد از زایمان چگونه لاغر شویم ؟ » قبل از هرچیز باید یادتان باشد که صبور باشید و عجله نکنید، اغلب مادران برای رسیدن به وزنی که قبل از دوران باداری داشتند حدود یک سال وقت سپری می‌کنند.

بعد از زایمان چگونه لاغر شویم

به گزارش عطارباشی به نقل از «تاپ۱۰هوم رمدیز»، مراقبت از کودک زمان زیادی را از شما می‌گیرد اما نباید دل سرد شوید، همانطور که از کودکتان مراقبت می‌کنید باید از سلامت و تندرستی خود نیز مراقبت کنید. اولین قدم این است که به خود سخت نگیرید و تنها با دنبال کردن یک زندگی سالم و تغذیه‌ی مناسب در مسیر کاهش وزن و لاغری قرار بگیرید. با صبر و پشتکار می‌توانید به راحتی به وزن قبلی خود برگشته و سایز دور کمرتان را کم کنید.

شیردهی به کودک

برای کم کردن وزن و سوزاندن چربی‌های بعد از زایمان به کودک خود شیر دهید. شیردهی به کودک نه تنها برای شما مفید است بلکه بهترین غذا برای نوزاد می‌باشد. شیر دادن کمک می‌کند تا کالری بیشتری بسوزانید و چربی‌های اضافی ذخیره شده در بدن را سریع‌تر آب کنید.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ در مجله‌ی American Journal of Clinical Nutrition منتشر شد نشان داد که شیردهی به نوزاد در مادرانی که در دوران بارداری وزن زیادی گرفته بودند، کمک کرد تا در مدت ۶ ماه وزن کم کرده و چربی بیشتری بسوزانند.

پیاده روی کنید

انجام تمرینات ورزشی سنگین و سخت بلافاصله بعد از زایمان به هیچ وجه توصیه نمیشود، اگر می خواهید به ورزش بپردازید بهترین گزینه پیاده روی است. پیاده روی کمک می‌کند تا سریع‌تر وزن کم کنید و همچنین با راه رفتن می‌توانید سلامت قلب و عروق، افزایش انرژی، پیشگیری از افسردگی بعد از زایمان، رهایی از استرس و بهبود خلق و خوی خود را تضمین کنید.

برای انجام پیاده روی می‌توانید به حیاط خانه و یا پارک مراجعه کنید و حتی میتوانید کودک خود را در آغوش گرفته و مدت کمی در اطراف خانه به پیاده روی مشغول شوید.

روزی ۳۰ دقیقه ورزش کنید

بعد از گذشت ۲ تا ۳ ماه از زایمان، بدن‌تان برای انجام تمرینات سخت‌تر و سنگین‌تر آماده می‌شود. انجام تمرینات ورزشی یکی از موثرترین روش‌ها برای از بین بردن چربی‌های دوران بارداری است.

برای شروع، بر تمرینات و حرکات ساده و اساسی تمرکز کنید. با انجام این تمرینات از ورزش دل سرده نشده و بیش از اندازه خسته نمی‌شوید. برخی از تمرینات ساده‌ی ورزشی مناسب برای مادران عبارتند از: دویدن، شنا کردن، ایروبیک، دوچرخه سواری و پیاده‌روی در کوه و ارتفاعات.

بعد از زایمان چگونه لاغر شویم

آب بنوشید

برای کاهش وزن یکی از مهمترین اصولی که باید رعایت کنید تامین آب مورد نیاز بدن است. نوشیدن آب به مقدار مناسب حرارت بدن را تنظیم کرده و به تحریک متابولیسم بدن کمک می‌کند که منجر به سوزاندن کالری بیشتر می‌شود.

پیشنهاد متخصصین این است که ۸ تا ۱۰ لیوان آب در طول روز میل کنید، اما نیاز بدن به آب در افراد گوناگون متفاوت است و به عواملی چون ژنتیک، اندازه، میزان فعالیت، آب و هوا و… بستگی دارد. برای اینکه مطمئا شوید مقدار آب مصرفی شما مناسب نیاز بدنتان است، به رنگ ادرار خود دقت کنید، در شرایط ایده آل، ادرار باید رنگی روشن و شفاف داشته باشد.

مدیریت استرس

مادر شدن مسئولیت‌های فراوانی را با خود به همراه دارد و مراقبت از کودک کار بسیار دشواری است. همین موضوع سبب می‌شود تا بسیاری از مادران با استرس و اضطراب مواجه شوند. اما اگر می‌خواهید از شر وزن زیاد و چربی‌ها رها شوید، مهم است که استرس خود را مدیریت کنید.

برای کنترل استرس از همسر خود بخواهید تا در زمان‌های خاصی از کودک مراقبت کند تا شما بتوانید کمی زمان را به خودتان اختصاص دهید. در این زمان به انجام کارهایی که باعث آرامش‌تان می‌شوند بپردازید، مدیتیشن، تنفس عمیق، گوش دادن به موسیقی و یا حتی راه رفتن می‌توانند به کاهش استرس کمک کنند.

رژِیم غذایی سالم

داشتن یک برنامه‌ی غذایی مناسب و سالم نه تنها برای شما بلکه برای کودکتان مفید است. زیرا مصرف مواد غذایی مغذی و سالم سبب می‌شود تا شیر شما نیز غنی‌تر و مقوی‌تر شده و به غذایی بهتر برای کودک‌تان تبدیل گردد.

به جای مصرف غذاهای مضر فست فود، مواد غذایی سالم سرشار از فیبر را جایگزین کنید تا دیرتر گرسنه شوید. همچنین از غذاهای حاوی امگا ۳، کلسیم و پروتئین غافل نشوید. غلات کامل، ماهی، لبنیات، میوه تازه و سبزیجات از مهم‌ترین موادی هستند که بدن شما به آنها احتیاج دارد.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *