عطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

خواص گیاه چریش برای پوست و مو (2)

در قسمت اول این نوشتار به بررسی برخی از فواید گیاه چریش برای پوست و مو و درمان عارضه‌های پوستی با استفاده از این گیاه پرداختیم. در ادامه و بخش دوم این نوشتار سایر فواید گیاه چریش و اثر آن در درمان مشکلات پوستی و موها را بررسی خواهیم کرد.

فواید گیاه چریش

بهبود آفتاب سوختگی

به گزارش عطارباشی به نقل از «تاپ۱۰هوم رمدیز»، گیاه چریش می‌تواند آثار منفی نور خورشید که شامل آسیب رساندن به پوست و التهاب دردناک می‌باشد را خنثی کند. خواص تسکین دهنده‌ی این گیاه پوست را مرطوب کرده و التهاب را کاهش می‌دهد.

نسخه درمانی

یک قاشق غذاخوری از آب برگ چریش را با ½ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه ترکیب کنید. ماده‌ی بدست آمده را برروی ناحیه‌‌ای که دچار آفتاب سوختگی شده قرار دهید و بگذارید تا خشک شود. سپس ناحیه را با آب ولرم بشویید. این نسخه را ۲ تا ۳ مرتبه در روز تکرار کنید تا سوختگی پوست رفع شود.

مبارزه با پیری زودرس پوست

چریش حاوی مواد مغذی فراوانی است که فوق‌العاده برای پوست مفید می‌باشند. از این مواد می‌توان به مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان‌هایی اشاره کرد که به محفاظت از پوست کمک کرده و آن را از آسیب‌های محیطی دور نگه می‌دارند.

نسخه گیاهی برای جوان نگه داشتن پوست

چند قطره از روغن چریش را با ۲ قاشق غذاخوری از روغن جوجوبا ترکیب کنید. مایع بدست آمده را به آرامی برروی صورت و گردن مالیده و ماساژ دهید. این کار را هرشب قبل از خواب انجام دهید و صبح پس از بیدار شدن صورت خود را با آب ولرم بشویید.

فواید گیاه چریش

درمان عفونت‌های سر و تقویت موها

گیاه چریش به تقویت رشد و سلامت موها کمک شایانی می‌کند. این گیاه موها را مرطوب کرده و باعث درخشش و حالت گرفتن آنها می‌شود. همچنین خواص ضدباکتری و ضدعفونی چریش به درمان عفونت های سر کمک می‌کنند.

نسخه گیاهی

۱.چند قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید و سپس ۱ یا ۲ قاشق چای‌خوری روغن چریش به آن اضافه کنید.

۲.روغن بدست آمده را با استفاده از حرکت چرخشی برروی سر خود و موهها بمالید و ماساژ دهید.

۳.اجازه دهید روغن ۱ ساعت بماند و سپس سرتان را با شامپو بشویید.

۴.این نسخه را هفته‌ای ۲ تا ۳ مرتبه تکرار کنید.

از بین بردن سیاهی دور چشم

چریش کمک می‌کند تا هرچه زودتر از شر حلقه‌های سیاه زیر چشم که بسیاری به دنبال راه درمان آن هستند خلاص شوید. آنتی اکسیدان‌های موجود در این گیاه به روشن شدن رنگ پوست کمک کرده و همچنین باعث مرطوب شدن پوست ظریف زیر چشمان می‌شوند.

نسخه درمانی

یک قاشق غذاخوری پودر چریش را با مقداری آب ( به اندازه‌ی لازم برای تهیه خمیر) ترکیب کنید. خمیر بدست آمده را دور چشمان خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه آنها را بشویید. این کار را روزی یک مرتبه انجام دهید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *