واید و آسیب های برنامه ورزشی هفتگی - مجله سلامتی عطارباشی

فواید و آسیب های برنامه ورزشی هفتگی

کلاس های زومبا، یوگا، سول سایکل، بار، کلاس پس، همگی جز کلاس های گروهی هستند. اما آیا انجام دادن یک کلاس مشابه ۵ روز در هفته به مدت یک ماه ایده خوبی است؟ اگر فقط به یک سبک از تمرین عادت کنید، چندان خوب نیست.

مزیت ها

۲

مطمئنا داشتن یک برنامه ورزش مزیت هایی نیز دارد. با این کلاس ها می توانید به ورزش کردن عادت کنید. اگر به تناسب اندام توجه نمی کردید، شرکت در کلاسی که انگیزه ورزش کردن را به همراه داشته باشد خوب است. وارد کردن تناسب اندام به عنوان بخشی از زندگی چیز بدی نیست.

مضرات

soul-cycle-3

اگر کلاس جدیدی ثبت نام کنید که به آن عادت ندارید مثل بار یا دوچرخه سواری، از ۰ به ۱۰۰ می روید. از دوچرخه سواری نکردن تا دوچرخه سواری در ۵ روز در هفته، می تواند موجب آسیب شود. در بازه زمانی کمی به بدن خود فشار وارد می کنید، باعث خستگی و تمرین زیاد می شود. کلاس های بار و باله هوازی می تواند ضربه کمی داشته باشد، بنابراین فکر می کنید که بدنتان می تواند هر روز آن را انجام دهد. با تکرار این حرکات می تواند موجب درد، خشکی، و حتی آسیب شود.

راه حل

۴

حقیقت این است این کلاس ها خوب هستند. فوق العاده است که یک مربی داشته باشید که به شما کمک کند و حرکاتتان را کنترل کند. این کلاس ها برای مبتدیان عالی است، اما باید سرعت را کنترل کنید. اگر چه وسوسه کننده است که هر روز آن را انجام دهید، اما می توانید با فعالیت های دیگر تناوب ایجاد کنید. میانه روی کلید اصلی این کلاس هاست.  در روزهای دیگر سعی کنید یوگای سبک یا دو داشته باشید. هم چنین می توانید در یک باشگاه ثبت نام کنید و کلاس های مختلف آنها را امتحان کنید. همواره به بدن خود گوش دهید.

منبع: فیتامین

نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.