تغذیه و تناسب اندامنکات سلامتیورزش

۷ مزیت ماساژ درمانی برای سلامتی

۱- میگرن ها را از بین می برد

۳۶ میلیون نفر در ایالات متحده از میگرن ها رنج می برند… عضلات پر تنش و استرس می توانند سردردهای میگرنی را شدیدتر کنند، اما مراجعه به یک ماساژ تراپیست برای یک ماساژ، هنگامی که میگرن در حال پیشرفت است، می تواند درد و گرفتگی عضله را کاهش داده و ممکن است حتی شدت آن را کم کرده و آرامش را افزایش دهد.

۲- دردهای مربوط به سرطان را دور می کند

متاسفانه، ماساژ نمی تواند سرطان را درمان کند (کاش به این سادگی بود!)، اما ماساژ می تواند یک درمان مکمل (و غیر تهاجمی) مؤثر برای درمان های سنتی سرطان باشد، چون می تواند هم به دردهای فیزیکی و هم آشفتگی های احساسی، که تشخیص و درمان سرطان می توانند موجب آن ها باشند، کمک نمایند.

۳- تراپیست ها به عنوان جراحان ورزشی

اگر نیاز به جراحی دارید، نشان داده شده است که ماساژ درمانی به تسکین اضطراب، کاهش استرس و کاهش دردهای مورد انتظار کمک می نماید.

۴- برای درد مزمن

درد مزمن (درد موضعی که بیش از ۶ ماه طول بکشد)، عوارض جسمی و احساسی بر روی یک فرد دارد، اما ماساژ درمانی می تواند به تسکین ناراحتی های عمومی و استرس، که هر دو ممکن است درد مزمن را بهتر نمایند، کمک کند.

۵- برای تحرک

اگر سن، آسیب یا بیماری، تحرک کمتر از آنچه که می پسندید برایتان باقی گذاشته است، ماساژ درمانی می تواند درد را تسکین داده و تحرک را به وسیله ی تحریک جریان مایع مفصلی، حذف تنش عضلانی و بهبود تحرک پذیری مفصل، افزایش می دهد. چه کسی می داند دراز کشیدن روی یک میز می تواند شما را بلند کرده و به حرکت در آورد؟

۶- برای درد عصبی سیاتیک

اگر درد اعصاب، شما را به ستوه آورده است، ماساژ یک راه طبیعی و مؤثر برای درمان درد عصبی، به وسیله ی کمک به شل شدن عضلات گرفته که ممکن است به عصب فشار وارد نمایند، می باشد. به علاوه، ماساژ می تواند جریان خون را بهبود ببخشد، التهاب را کاهش داده و انعطاف پذیری را افزایش دهد، که همه می توانند به تسکین درد سیاتیک کمک کنند.

۷- برای خواب

در حالی که دارو و تغییرات شیوه ی زندگی اغلب برای درمان بی خوابی استفاده می شدند، بی خوابی با نبود سروتونین ارتباط دارد و ماساژ در واقع میزان سروتونین را افزایش می دهد، و آن را به یک شیوه ی طبیعی ایده آل برای مد نظر قرار دادن، تبدیل می کند.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *