داروهای گیاهیروغن هاعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

خواص گیاه چریش برای پوست و مو (1)

اگر به دنبال یک ماده‌ی طبیعی برای بهبود وضعیت پوست و موی خود می‌گردید، پیشنهاد ما گیاه چریش است. این گیاه دارای فواید و مزایای فراوان و بی‌نظیری برای پوست و مو می‌باشد. برگ‌ها و روغن چریش هردو دارای ترکیبات فعالی هستند که خواص ضد التهابی داشته و سرشار از آنتی اکسیدان می باشند. بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند صابون ها، پودر حمام، شامپوها، لوسیون‌ها و کرم‌ها از گیاه چریش بعنوان ماده‌ی اصلی تشکیل دهنده استفاده می کنند.

گیاه چریش

به گزارش عطارباشی به نقل از «تاپ۱۰هوم‌ رمدیز»، گیاه چریش می تواند به طرز چشمگیری در درمان مشکلات پوستی و مو‌ها مانند آکنه، چین و چروک، جوش سرسیاه، شوره سر، ریزش مو و حتی ناهمواری رنگ پوست به شما کمک کند.

درمان شوره سر

چریش دارای خواص ضد قارچی بسیار موثری است که به مقابله با شوره سر کمک می‌کند. علاوه بر مبارزه با عفونت‌های قارچی،  برای کاهش التهاب سر ناشی از خاراندن مفید است. چریش همچنین برطرف‌کننده خشکی پوست و خارش سر می‌باشد.

نسخه درمانی :

یک مشت برگ چریش را درون ۴ تا ۵ فنجان آب بجوشانید ( تا زمانی که رنگ آب سبز شود ). برگ‌ها را از آب جدا کرده و بگذارید آب خنک شود. هنگام شستن موهای خود بعد از استفاده از شامپو، از این مایع برای آب کشیدن سرتان استفاده کنید.

رفع آکنه

گیاه چریش دارای خواص فراوانی است که از آنها می‌‌توان به خاصیت ضدالتهابی و ضد میکروبی اشاره کرد، این خواص به درمان آکنه کمک می‌کنند. این گیاه نه تنها باکتری‌ها را از بین میبرد بلکه التهاب ناشی از آکنه و جوش را نیز کاهش می‌دهد.

نسخه درمانی :

۱۰ قطره از روغن طبیعی چریش را با یک قاشق چای‌خوری روغن گرم نارگیل قاطی کنید. مایع بدست آمده را آرام برروی آکنه مالیده و بگذارید یک ساعت بماند. سپس  آن ناحیه را با آب ولرم بشویید. این نسخه را روزی یکبار تکرار کنید.

گیاه چریش

رفع منافذ پوست

چریش دارای ترکیبات موثری است که بعنوان یک داوری فوق‌العاده برای کوچک کردن منافذ پوست می‌توان از آن استفاده کرد.

نسخه درمانی :

یک قطره از روغن چریش و یک قطره آب را برروی یک توپ پنبه ریخته و شب قبل از خوابیدن آن را برروی صورت خود بمالید. صبح پس از بیدار شدن صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. اینکار را هرروز تکرار کنید.

درمان خشکی پوست و اگزما

اگزما یک عارضه‌ی پوستی شایع است که بسیار آزار دهنده بوده و با علائمی همچون خشکی، قرمزی و خارش پوست همراه است. گیاه چریش برای درمان این عارضه نیز بسیار مفید می‌باشد.

نسخه درمانی :

چند قطره روغن چریش را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کرده و به آن چند قطره روغن اسطوخودوس اضافه کنید. این ترکیب را برروی ناحیه‌ی مورد نظر قرار داده و بگذارید تا خشک شود. سپس ناحیه را با آب ولرم بشویید. هفته‌ای یک یا دوبار این دستورالعمل را انجام دهید.

پیشگیری از عفونت‌های پوستی

چریش حاوی ترکیبات ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروسی است که بسیار به درمان عفونت‌های پوستی کمک می‌کند.

نسخه درمانی :

یک مشت برگ چریش را بجوشانید تا نرم شوند. برگ ها را از آب خارج کرده و از مایع بدست آمده برای استحمام استفاده کنید. ۲ تا ۳ مرتبه در هفته با این آب حمام کنید تا از شر عفونت‌های پوستی راحت شوید.

این مطلب ادامه دارد…
منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *