تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

اهمیت یک روز تقلب در رژیم غذایی

ژیم گرفتن ممکن است مانند یک شاهکار غیرممکن به نظر برسد، به خصوص هنگامی که سعی داشته باشید آن را برای دوره های زمانی طولانی انجام دهید. مجاز دانستن یک روز تقلب در هفته که در آن می توانید هر چیزی که می خواهید بخورید، در میان افراد رژیمی متداول است. در حالی که مجبور نیستید به خودتان اجازه یک روز تقلب را بدهید، اما ممکن است با انتخاب این استرتژی کاهش وزن از برخی مزایا بهره مند شوید.

احساس رضایت کنید

در حالی که بهتر است از مواد غذایی مضر اجتناب کنید به خصوص در هنگام رژیم گرفتن اما مجاز دانستن یک روز تقلب برای خودتان می تواند به شما کمک کند که احساس رضایت کنید. یک روز تقلب در هنگام رژیم گرفتن اجباری نیست اما اغلب به فرونشاندن هوس های غذایی در طول هفته کمک می کند و به شما امکان می دهد روی رژیم هفته پیش دوباره تمرکز کنید. اگر با پایبندی به یک رژیم غذایی خاص با کالری کاهش یافته مشکل دارید، یک رژیم کم کربوهیدرات را امتحان کنید که می تواند به شما اجازه دهد مواد غذایی که از آنها لذت می برید را بیشتر مصرف کنید، به استثنای کربوهیدرات ها.

از ملالت جلوگیری کنید

خوردن چیزهای یکسان در تمامی اوقات می تواند کسل کننده باشد و شما را هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی پایین بکشد. به علاوه، محدود کردن شدید مواد غذایی خاص، پایبندی طولانی مدت به یک رژیم غذایی را دشوار می سازد. یک روز تقلب به افراد رژیمی کمک می کند که روال ها و الگوهای غذا خوردن شان را موقتا تغییر داده و تنوع مواد غذایی خاص را در رژیم های غذایی شان افزایش دهند.

خودتان را تشویق کنید

با توجه به یک بررسی در سال ۲۰۱۴ که در مجله آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی منتشر شد، به نظر می رسد که انگیزه دادن به خودتان برای رسیدن به اهداف کاهش وزن یا رژیم غذایی، یک استراتژی موثر برای تغییر رفتار رژیمی (حداقل در کوتاه مدت) باشد. با این حال پاداش شما لزوما نباید یک ماده غذایی مضر یا یک روز تقلب باشد. محققانی که این مطالعه را انجام دادند، خاطر نشان می کنند که تشویق های مالی موثر هستند. اگر یک روز تقلب در سبک و شیوه شما نیست، سعی کنید به جای آن با یک لباس جدید یا تماشای فیلم مورد علاقه تان به خود پاداش دهید.

بدن تان را تغذیه کنید

اگر از یک رژیم غذایی بسیار محدود سازنده پیروی می کنید یا هر روز غذاهای رژیمی مشابهی می خورید، مجاز دانستن یک روز تقلب ممکن است به شما کمک کند مواد غذایی که بدن تان به مقدار بیشتری نیاز دارد را دریافت کنید. به عنوان مثال اگر شما هر روز سینه مرغ کبابی یا ماهی پخته می خورید، سعی کنید موقتا آن را تغییر داده و گوشت قرمز خالص را در روز تقلب تان انتخاب کنید یا اگر یک رژیم غذایی کم چرب یا کم کربوهیدرات را دنبال می کرده اید، در روز تقلب تان چربی ها یا کربوهیدرات های بیشتری بخورید تا مطمئن شوید بدن تان دچار کمبود مواد مغذی مانند فیبر یا اسیدهای چرب امگا۳ نخواهد شد.

نگرانی ها در مورد قند

در حالی که ممکن است به روزهای تقلب به عنوان روزهایی پر از بستنی، شکلات، دونات و نوشابه فکر کنید، اما مشخص شده که یک روز تقلب سرشار از قند در هنگامی که سعی دارید وزن تان را کم کنید، مضر است. با توجه به یک بررسی که در سال ۲۰۱۳ در نظریه کنونی در تغذیه بالینی و مراقبت متابولیک منتشر شد، ثابت شد که غذاهای شیرین می توانند درست مانند مواد مخدر، اعتیادآور باشند، به همین دلیل برخی مردم نمی توانند مصرف قندشان را کنترل کنند. خوشبختانه هوس قند اغلب پس از پرهیز از غذاهای شیرین به مرور زمان کاهش می یباد. بنابراین اگر در کنترل مصرف قندتان مشکل دارید، سعی کنید به هر قیمتی از غذاهای شیرین اجتناب کنید حتی در روزهای تقلب تان.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *