تغذیه و تناسب اندامنکات سلامتیورزش

ورزش‌هایی که خطر مرگ را کاهش می دهند

راز طول عمر زیاد چیست؟ پاسخ این سوال ساده‌ست، زندگی سالم. اما عوامل مختلفی در داشتن یک زندگی سالم نقش دارند که یکی از آنها ورزش منظم است. در این نوشتار شما را با بهترین ورزش‌ها برای تضمین سلامتی و داشتن یک عمر طولانی آشنا خواهیم ساخت.

راز طول عمر زیاد

راز طول عمر زیاد چیست ؟

به گزارش عطارباشی به نقل از «ان‌بی‌سی نیوز»، محققان به تازگی اعلام کرده‌اند: افرادی که می‌خواهند عمری طولانی داشته باشند بهتر است به انجام ورزش‌هایی مانند شنا، تنیس و شرکت در کلاس‌های ایروبیک بپردازند. البته این به این معنا نیست که ورزش‌های دیگر مفید نیستند، اما اگر به دنبال بهترین نتیجه برای داشتن یک زندگی سالم طولانی هستید، بهتر است به سراغ ورزش‌های راکتی و یا شنا بروید.

متخصص ورزش دانشگاه آکسفورد انگلستان می‌گوید: « ما به این نتیجه رسیده‌ایم که خطر مرگ در افرادی که به ورزش‌های دوچرخه سواری، ایروبیک، شنا و تنیس مشغول هستند بسیار کمتر از دیگر افراد است. جالب است بدانید ورزش‌هایی مانند دویدن و فوتبال چنین تاثیری ندارند.»

این متخصص ادامه داد: «احتمالا دلیل چنین نتیجه‌ای این است که فوتبالیست‌ها و دونده‌ها در سنین پایین به این ورزش‌ها رو می‌آورند و زمانی که پا به سن می‌گذارند از تمرین و ورزش دست می‌کشند. البته برای اطمینان از این موضوع باید مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود. اگر به ورزش‌های تیمی مشغول هستید بهتر است بعد از بالا رفتن سن و کنار گذاشتن آنها به سمت فعالیت‌ها و ورزش‌های دیگر بروید وگرنه تمام فوایدی که از ورزش کسب کرده‌اید از بین می‌روند. نیازی نیست خیلی ورزش را جدی بگیرید، فقط کافیست که به طور منظم آن را انجام دهید.»

راز طول عمر زیاد

در مطالعه‌ای که در مجله‌ی British Journal of Sports Medicine منتشر شد، ۸۰.۰۰۰ مرد و زن انگلیسی مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج این مطالعه‌ی ۹ ساله نشان داد افرادی که به ورزش‌های تنیس، اسکواش و یا بدمینتون مشغول بودند سالم‌ترین روند زندگی را داشتند و خطر مرگشان نسبت به دیگر افراد تا ۴۷ درصد کاهش پیدا کرد.

سایر ورزش‌هایی که خطر مرگ را در شرکت کنندگان کاهش دادند:

-۲۸ درصد در افرادی که شنا می‌کردند

-۲۷ درصد در افرادی که به ایروبیک و یا تمرینات رقص مشغول بودند

-۱۵ درصد در دوچرخه سواران

البته نباید فراموش کنید مطالعات بسیاری وجود دارند که ورز‌ش‌هایی مانند پیاده روی و دویدن را بسیار مفید دانسته و باور دارند که این تمرینات نیز به سلامت کلی و افزایش طول عمر کمک می‌کنند.

متخصص دانشگاه آکسفورد درباره پیاده روی می‌گوید: « پیاده‌روی فعالیتی فوق‌العاده مفید است و انجام آن در هر سنی پیشنهاد می‌شود. همچنین پیاده روی و دویدن هیچ هزینه‌ای نداشته و انجام آن بسیار راحت است.»

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *