تغذیه و تناسب اندامورزش

بهره مندی از فواید ورزش یوگا با یک حرکت کلیدی

برای بهره‌مند شدن از فواید ورزش یوگا نیازی نیست حرکات پیچیده و سخت این ورزش را در ست‌های مختلف تکرار کنید. تنها با انجام یک حرکت در روز می‌توانید انعطاف پذیری خود را بهبود بخشیده و با کشش عضلات به تمرکز خود در نفس کشیدن کمک کنید. همچنین حرکتی که در ادامه معرفی می‌کنیم می‌تواند به کسب آرامش بعد از یک روز شلوغ و خسته کننده کمک کند.

به گزارش عطارباشی  به نقل از وبسایت «تودی»، اغلب ما روز خود را در حال نشستن پشت رایانه سپری می‌کنیم و یا برروی مبل لم داده و به گوشی‌های خود خیره می‌شویم. این عادت‌ها منجر می‌شوند تا عضلات شانه‌ها و پشت‌مان سفت شوند. با انجام این حرکت ساده و سریع یوگا می‌توانید از شر سفتی عضلات خلاص شده و از فواید ورزش یوگا بهره مند شوید. می‌توانید این حرکت را بعد از بیدار شدن از خواب در صبحگاه، وقت ناهار در محل کار و یا شب در منزل انجام دهید.

فواید ورزش یوگا

راهنمای انجام حرکت

همانند تصویر یک پای خود را به سمت جلو برده و از زانو خم کنید، سینه را به سمت جلو داده و دستان را به بالای سر ببرید و پای دیگر را همانند تصویر در عقب قرار دهید. تا همینجا با انجام این حرکت باعث رهایی تنش در قسمت تاندون پا و باسن خود شده‌اید. در ادامه دست ها را پایین آورده، به پشت برده و با گرفتن انگشتان، دستان را در حالتی که در تصویر مشاهده می‌کنید نگه دارید. ۱۰ تا ۲۰ بار نفس بکشید و حرکت را با جابه‌جایی پاها تکرار کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *