داروهای گیاهیروغن هاعطارباشی و طب سنتی

با روغن آووکادو جوان بمانید

دفعه‌ی بعد که برای خرید یک روغن گیاهی به فروشگاهی مراجعه کردید، پیشنهاد می‌کنیم به جای روغن زیتون ، روغن آووکادو تهیه کنید. متخصصان تغذیه همواره خوردن آووکادو را بعنوان یک میوه‌ی پرخاصیت توصیه کرده‌اند اما متاسفانه بعلت محبوبیت زیاد روغن زیتون، کمتر کسی به سراغ روغن آووکادو می‌رود. با کمی تحقیق درمی‌یابید که ارزش غذایی و خواص این روغن شاید از روغن زیتون هم بهتر بوده و فواید بیشتری برای پوست شما داشته باشد. حتی شاید روغن آووکادو همانند یک داروی ضد پیری برای شما عمل کند.

داروی ضد پیری

روغن آووکادو چگونه بدست می آید؟

به گزارش عطارباشی به نقل از «مایند‌بادی‌گرین»، روغن آووکادو در فرآیندی چند مرحله‌ای به دست می‌آید. ابتدا آووکادوهای رسیده شسته و پوست کنده می‌شوند، سپس میوه تحت فشار قرار داده شده و ماده‌ای نرم و سس مانند از آن بدست می‌آید. در نهایت در پروسه‌ای روغن از ماده‌ی سس مانند جدا می‌شود.

روغن آووکادو ، داروی ضد پیری

روغن آووکادو منبع غنی چربی‌های سالم مانند اسیدهای چرب غیراشباع است. این نوع چربی برخلاف چربی‌های اشباع و ترانس که التهاب‌آور هستند، به تسکین التهاب، شکستگی پوست، کاهش قرمزی و آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کنند. همچنین روغن آووکادو تاثیر مثبتی در بهبود قابلیت ارتجاعی پوست داشته که از چین و چروک پیشگیری می‌کند.

روغن آووکادو سرشار از کاروتنوئیدهای مهم مانند لوتئین است. این ماده یک آنتی اکسیدان می‌باشد که به پیشگیری از پیری زودرس کمک می‌کند. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که لوتئین همانند یک محافظ پوست عمل کرده و تاثیر آسیب‌های اشعه ماوراء بنفش را کاهش می‌دهد.

رنگ مایل به سبز روغن آووکادو بعلت کلروفیل موجود در آن است که یک آنتی اکسیدان قوی بوده و با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند. در واقع این ماده نیز همانند محافظی برای پوست عمل کرده و تاثیرات افزایش سن بر پوست را کاهش می‌دهد.

داروی ضد پیری

مقایسه‌ی روغن آووکادو با روغن زیتون

-میزان اسیدهای چرب غیراشباع مونو (monounsaturated fatty acids ) در روغن زیتون و روغن آووکادو تقریبا یکسان است اما مقدار اسیدهای چرب غیراشباع پلی (polyunsaturated fatty acids ) در روغن آووکادو بیشتر است. ۱.۹ گرم در هر قاشق غذاخوری در روغن آووکادو و ۱.۴ گرم در روغن زیتون.

-روغن آووکادو حاوی چربی اشباع کمتری است. ۱.۶ گرم در هر قاشق غذاخوری در مقابل ۱.۹ گرم در روغن زیتون.

-روغن آووکادو دارای نقطه‌ی دود بالاتری است که آن را به انتخاب بهتری برای پخت و پز تبدیل می‌کند. روغن آووکادو: ۲۷۱ درجه سانتی‌گراد، روغن زیتون: ۲۱۵ درجه سانتی‌گراد.

چگونه از روغن آووکادو استفاده کنیم؟

با توجه به نقطه‌ی دود بالا و طعم کره‌ای روغن آووکادو، تقریبا در هر نوع پخت و پزی می‌توانید از آن بهره ببرید و آن را به طور کامل جایگزین روغن‌های آشپزی دیگر کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *