تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

دلایل به نتیجه نرسیدن تمرینات ورزشی تان چیست؟

نگران نباشید، ترازو خراب نشده است. دلیلی وجود دارد که تمرینات ورزشیتان به نتیجه نمی رسد.

اگر با پشتکار هر روز به باشگاه بروید، اما تغییری را در شکل بدن و فرم عضلاتتان مشاهده نکنید، ممکن است فردی باشید که پاسخگویی ندارد. دقیقا یعنی چی؟ این حالت می تواند رسیدن به وضعیت ثبات در تمرین باشد.

خوشبختانه عدم پاسخگویی به ورزش یک حالت همیشگی نیست. راه حل آن می تواند تغییر برنامه ورزشی باشد. ورزش های مختلفی هم چون هوازی، تمرین متناوب با شدت بالا، و تمرینات قدرتی و مقاومتی را مد نظر داشته باشید، و مراقب رژیم غذایی خود باشید.

وقتی بدن به الگوی یک چیز خاصی عادت می کند، در وضعیت ثبات باقی می ماند. یعنی بدن با برنامه ورزشی تطبیق پیدا می کند و به برنامه عادت می کند. بنابراین، اگر هر روز مقدار خاصی کالری بسوزانید بدن این مقدار را به عنوان فرم معمول می پذیرد و دیگر نتیجه نمی گیرید.

۱۱۱

برای اینکه نتیجه علنی بگیرید، یکی از فاکتورهای مهم در کنار رژیم  غذایی و ورزش ، استراحت کافی است. برای اینکه عضلات خود را نشان دهند، به زمان ریکاوری نیاز دارید. مشکلی که در افرادی که پاسخگویی ندارند وجود دارد این است که آنها زیاد تمرین می کنند و زمانی برای تجدید نیرو به خود نمی دهند. به علاوه اگر تمرین جدید داشته باشید ولی رژیم غذایی خود را تغییر ندهید می تواند با هم در تناقض باشد.

اما از کجا متوجه شوید که برنامه جدید نیز مفید نیست؟ اگر به این برنامه نیز عکس العمل نشان ندهید، چه؟ هنگامی که یک برنامه ورزشی جدید را امتحان می کنید، ضربان قلب خود را چک کنید – و با عدد پایه خود مقایسه کنید. اگر این عدد بعد از یک ماه پایین نرفت، زمان آن رسیده است که برنامه خود را عوض کنید.

در نهایت: یاد بگیرید که چه ورزشی برای بدن و سبک زندگیتان مناسب است و به آرامی شروع کنید. با گذر زمان، استراحت، و تغییر رژیم غذایی نتیجه می گیرید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *