سلامتینکات سلامتی

ترس و افسردگی در بیماران سرطانی

ترس و افسردگی در بیماران سرطانی

بیماری سرطان وقتی بر بدن قالب میشود سیستم ایمنی را دچار ضعف میکند و باعث ایجاد حس ترس و افسردگی و اضطراب میشود . بیماری سرطان اگر مراحل درمان خود را به درستی طی کند و روحیه فرد بیمار خوب باشد نتیجه گیری از درمان بهتر است اما افسردگی احتمال مرگ و میر را در این بیماران افزایش میدهد.
اساس درمان بیماران سرطانی کاهش درد و رنج و بهبود کیفیت زندگی است زمانی که اختلالات خلقی بروز می کند زندگی روزمره فرد مختل می شود بنابراین می بایست در مراحل اولیه جهت درمان آن اقدام کرد. افرادی که مبتلا به سرطان هستند به طور شایع مخلوطی از اضطراب و افسردگی را تجربه می کنند.
تشخیص افسردگی و اضطراب در بیماران سرطانی به چند دلیل دشوار است:علایم اضطراب و افسردگی با علایم سرطان و درمان آن هم پوشانی دارد. به عنوان مثال، خستگی، اختلال خواب و تغییر اشتها ممکن است ناشی از خود سرطان، عوارض شیمی درمانی و یا اختلال اضطرابی و افسردگی باشد. در نتیجه برای تشخیص اختلالات خلقی در بیمار سرطانی احتیاج به تعداد بیشتری از علایم فیزیکی است.
تشخیص غالباً داده نمی شود زیرا هم بیمار و هم پزشک به اشتباه فکر می کنند که این علایم ناتوان کننده یا عوارض داروهاست و یا یک واکنش طبیعی نسبت به تشخیص سرطان است.

ترس و افسردگی احتمال مرگ ومیر را در بیماران مبتلا به سرطان افزایش می دهد.

محققان کالج دانشگاهی لندن معروف به یوسی ال بر این باورند که افسردگی به خصوص در افزایش خطر احتمالی مرگ در بیماران مبتلا به سرطان خون، روده، پانکراس و پروستات موثر است.

افسردگی و مرگ در پی سرطان

نتایج یک مطالعه پزشکی مشخص می کند موارد مرگ و میر در بیمارانی که به سرطان خون، روده، لوزالمعده (پانکراس) و سرطان پروستات مبتلا هستند و در عین حال با مشکلات روحی و روانی نیز دست و پنجه نرم می کنند بیشتر دیده شده است.

افسردگی احتمال مرگ را در بیماران سرطانی افزایش میدهد

این مقاله که در نشریه “بریتیش مدیکال ژورنال” منتشر شده، نتیجه مطالعه ای است که در انگلیس و ولز انجام شده. محققان کالج دانشگاهی لندن معروف به یوسی ال (UCL) در این تحقیق به بررسی بیش از 160 هزار پرونده بیماران مبتلا به سرطان پرداخته اند.

به گزارش دویچه وله، این مطالعه 10 دوره طولانی داشته و محققان در جریان آن در مجموع 163 هزار پرونده پزشکی را طی 10 سال بررسی کرده اند. در این مدت 4300 نفر از بیمارانی که پرونده شان در این پروژه مورد بررسی قرار گرفت، به خاطر پیشرفت سرطان جان خود را از دست دادند.

با این حال محققان در این مطالعه تاکید کرده اند که نتایج این تحقیق به طور خودکار نشان دهنده آن نیست که رابطه علت و معلولی دقیق و مشخصی میان افسردگی و مرگ در پی سرطان وجود دارد.

آنها بر این نظرند که آن چه از نتایج این تحقیق می توان برداشت کرد این واقعیت است که سلامت جسمی و روحی در ارتباط دائم با هم هستند و عدم کارآیی یک بخش تاثیرات خود را در بخش های دیگر نیز می گذارد.

منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *