تغذیه و تناسب اندامورزش

چه کنیم تا بعد ورزش نیاز به دوش گرفتن نداشته باشیم؟

در حالی که تحقیقات نشان می دهد کسانی که صبح ها ورزش می کنند به احتمال زیادی به آن وفادار خواهند بود، اما تصور یافتن وقتی برای دوش گرفتن بعد از آن می تواند واقعا باعث سر درد شود.

کلاس های یوگا و باشگاه، صبح ها برگزار می شوند و برگشتن به خانه برای دوش گرفتن چندان ایده خوبی به نظر نمی رسد. بنابراین چگونه کسی متوجه نشود که بعد از ورزش دوش نگرفته اید؟

غذای مناسب بخورید

بعضی از غذاها باعث می شود بوی بدی دهید. پیاز، سیر، و قهوه بوی بدن را عوض می کنند. هم چنین  پرهیز از کربوهیدرات می تواند بوی بدی ایجاد کند.

خوردن آب زیاد یکی از راههای جلوگیری از بوی بد بعد از ورزش است.

بدانید کدام منطقه را پاک کنید

همانطور که می دانید بعضی از نواحی بیشتر از نقاط دیگر مستعد بوی بد هستند – زیر بغل و کشاله ران. دو نوع غده عرقی وجود دارد: اکرین و اپوکرین. نقص باکتریای در اپوکرین موجب بوی بد می شود – غده اپوکرین را در زیر بغل و ناحیه واژن دارد، بنابراین اگر زمانی برای دوش گرفتن ندارید، این مناطق نواحی کلیدی هستند.

به علاوه مراقبت نکردن از پوست بعد از باشگاه موجب آکنه و بیماری می شود.

برای جلوگیری از آکنه و مبارزه با باکتری، از دستمال مرطوب برای صورت، سینه و بالای کمر سریعا بعد از ورزش استفاده کنید، مخصوصا اگر در این نواحی مستعد آکنه هستید.

برای پاک کردن زیربغل، واژن و ناحیه باسن، گردن، سینه، زیر سینه و لایه های شکمی از دستمال مرطوب غیر معطر استفاده کنید. زنانی که موهای پرپشتی دارند می توانند با خودشان برای چندین ساعت حوله تمرین داشته باشند؛ بنابراین در طی ورزش می توانند گردن را پاک کنند.

لباس زیر خود را عوض کنید

حتی اگر در دفتر تمرین می کنید و لباس ورزشی را ترجیح می دهید که نقش لباس کارتان را نیز داشته باشد، داشتن یک جفت لباس زیر دیگر بار زیادی نیست و باعث می شود بوی بد و عفونت نگیرید.

بهتر است روزهایی که دوش نمی گیرید لباس های چسبنده نپوشید و به جای آن لباس های نخی بپوشید که پوست راحتتر نفس بکشد.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *