تغذیه و تناسب اندامورزش

راه هایی برای سریع تر دویدن

تمام دونده های رقابتی دوست دارند سریعتر باشند. اما به نقطه ای می رسید که احساس می کنید رژیم غذایی و تمرینات تا جایی که می تانستید به شما سرعت داده اند. با این وجود آیا تا به حال تکنیک زیر را استفاده کرده اید؟ در غیر اینصورت متوجه شده اید که در هنگام مسابقات چند ثانیه را از دست داده اید.

در انتخاب کفش ها دقت کنید

اگر لباس ها زنان و مردان را می سازد، کفش ها دونده ها را می سازد. بنابراین باید از یک متخصص کمک بگیرید. این گونه کفش هایی می خرید که کاملا مناسب پاها و سبک دویدنتان است.

ممکن است به نظر عجیب باشد، اما کفش های دو باید اندکی حمایت داشته باشند. به این دلیل که اگر برای حمایت به کفش هایتان وابسته باشید، انحنا و عضلات پا چندان قوی نیستند. می توانید کتانی های ورزشی را کنار بگذارید و کفش های مینیمالیستیک به پا کنید. مهم نیست از چه کفشی استفاده می کنید، بعد از ۳۰۰ تا ۵۰۰ مایل استفاده آنها را کنار بگذارید.

قوی تر شوید

اگر دونده هستید، تمام عضلاتتان باید قوی باشند. اگر یک گروه ضعیف تر از گروه دیگر باشد، باعث عدم تعادل می شود. در این حالت لازم است در دویدن تلاش بیشتری داشته باشید و باعث آهستگی روندتان می شود. هم چنین باعث آسیب می شود.

برای جلوگیری از این مسئله در یک برنامه تمرین قدرتی شرکت کنید که کل بدن را درگیر می کند. می توانید با یک مربی تمرین کنید که در دویدن متخصص است.

گام های بلند بردارید

قانون کلی این است که در هر دقیقه ۱۸۰ گام بردارید. اگر گام های کمتری برمی دارید، احتمالا بیش از نیاز انرژی می سوزانید، و سرعتتان کمتر می شود.

حالت خود را نیز در نظر بگیرید، باید کمی به جلو متمایل شوید. به علاوه، قدم های کوتاهترو حرکت کمتر به طور کلی از زانوها و مچ پا حمایت می کند.

در شیب تمرین کنید

در نهایت در برنامه تمرینی باید تپه ها وش یب ها را نیز قرار دهید. مطمئننا بسیاری از افراد سعی می کنند تا جای ممکن از تپه ها دوری کنند، اما فواید آنها را مد نظر داشته باشید. آنها در تقویت عضلات مفید هستند. به علاوه، کمک می کند که به طور طبیعی زانوها را بالا بیاورید به جای اینکه آنها با فشار زیاد بالا برده شوند.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *