داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

روش های خانگی برای رفع گلو درد

به گزارش عطارباشی به نقل از « پروینشن » : وقتی گلو درد به سراغتان می‌آید، میزان بزاق کم شده و گلو خشک می‌شود و هر سرفه به دردی آزاردهنده تبدیل می‌گردد. بسیاری از نسخه‌های درمانی برای رفع گلو درد در واقع درد را تسکین می‌دهند و درمانگر این عارضه نیستند. عسل، چای گرم و قطره‌های سرفه همگی تسکین دهنده گلودرد هستند و التهاب را کاهش می‌دهند اما اگر به دنبال راهی قطعی برای درمان گلو درد می‌گردید، نسخه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را امتحان کنید.

گلو درد

آب نمک غرغره کنید

آب نمک التهاب را تسکین می‌دهد و اسیدی که باعث سوزش و ناراحتی گلو می‌شود را سرکوب می‌کند. همچنین آب نمک می‌تواند عفونت‌ها را به سطح گلو آورد که در این حالت بدن راحت‌تر می‌تواند با آنها مقابله کند. ½ قاشق چای‌خوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل کرده و هر یک یا دو ساعت یکبار آن را غرغره کنید.

رفع گلو درد با مایعات سرد

چند جرعه‌ی اول شاید خوشایند نباشند اما همانطور که یخ گذاشتن روی مچ پای پیچ خورده موثر است، می‌تواند برای کاهش درد گلود و جلوگیری از تورم نیز موثر باشد. نشویدن مایعات یخ و سرد باعث میشود تا گلویتان بی حس شده و همینطور التهاب آن تسکین یابد.

از غذاهای اسیدی دوری کنید

ریفلاکس اسید از علل شایع گلو درد است. این بدین معناست که غذاهای اسیدی می‌توانند باعث تشدید ریفلاکس شده و در نهایت وضعیت گلودرد را وخیم‌تر کنند. از مواد غذایی اسیدی که هنگام گلودرد باید از آنها دوری کنید می‌توان به نوشابه، سیب زمینی سرخ کرده، مرکباتی مانند پرتقال و لیمو اشاره کرد. همچنین از مصرف غذاهای اسیدی قبل از خواب جدا خودداری کنید زیرا هنگام دراز کشیدن احتمال ریفلاکس افزایش پیدا می‌کند.

چای زردچوبه

زردچوبه فواید فراوانی دارد و به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است، پیشنهاد ما این است که شما هم آن را به رژیم خود اضافه کنید. خاصیت ضد التهاب زردچوبه طی مطالعات و تحقیقات فراوان در سال های اخیر به خوبی اثبات شده‌اند و کمک می‌کند تا هرچه زودتر از شر گلودردتان خلاص شوید. پیشنهاد می‌شود مقداری از زردچوبه را به چای برای نوشیدن و یا به آب نمک برای غرغره اضافه کنید.

استراحت کنید

بدن خسته مساوی است با سیستم ایمنی خسته! خستگی باعث می شود تا روند بهبود یافتن شما سخت‌تر پیشرفت کند. استراحت در تخت خواب و دوری از استرس‌های روزمره سبب میشوند تا سیستم ایمنی بدن در دمان گلو درد بهتر عمل کند.

اگر جواب نگرفتید…

اگر با انجام تمام این کارها، گلودردتان بعد از ۴۸ ساعت بهبود پیدا نکرد، احتمال اینکه به عفونت باکتریایی دچار شده باشید زیاد است. در چنین وضعیتی باید آنتی بیوتیک و داروهای استروئیدی مصرف کنید. برای انجام اینکار حتما به پزشک مراجعه کرده و نسخه‌ی مناسبی دریافت کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *