تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

آیا می توانیم به آبمیوه ها و رژیم های سم زدا اعتماد کنیم؟

عجیب نیست که پاک کننده‌ها و سم ‌زداها امروز خیلی مد شده‌اند. بیشتر افراد از هر چیزی که به سرعت و بدون زحمت وزن را کم کند استقبال می‌کنند. امکان تضمین کاهش وزن بدون انجام دادن هیچ کاری و فقط با کشیدن عابر بانک و خریدن یک نوشیدنی یا با خوردن یک قرص آدم را به طمع می‌اندازد، این طور نیست؟

باور کنید، من خیلی از این حرفها شنیده‌ام. «اما الیزابت، رژیم پاک کننده‌ تقریبا ۱۰۰% نیاز غذایی روزانه‌ام را تامین می‌کند. قسم می‌خورم، احساس گرسنگی ندارم!» متاسفم که می‌گویم این یک بازاریابی عالی است که هدف آن این است که شما با تصور خوشایند کاهش وزن فوری، چربی‌هایی را که به سختی در بدنتان جمع شده‌اند از بین ببرید.

واضح است که تجارت رژیم یک صنعت چند میلیارد دلاری است که بالاترین میزان شکست را دارد. آبمیوه‌ های پاک ‌کننده و رژیم های سم‌ زدا اغلب فاقد خاصیت تغذیه‌ای لازم برای حفظ مکانیسم داخلی گرسنگی یا سیری هستند. آبمیوه‌ها اغلب ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مورد نیاز شما را فراهم می‌کنند، اما آنها فاقد محتوای پرکننده‌ی فیبری هستند که در خوردن کامل یک میوه یا سبزی وجود دارد. همانطور که می‌دانید، فیبر زمان بیشتری شما را سیر نگه می‌دارد، پس وقتی این عنصر را حذف کنید، کمی بعد از نوشیدن آبمیوه احساس گرسنگی می‌کنید.

وقتی به حقایق نگاه می‌کنیم، پاک‌ کننده و سم ‌زداها تنها وقتی مفیدند که به عنوان شروع در مسیر بازگشت در سلامت کامل به کار روند. به عنوان مثال، من مراجعانی داشتم که مایل بودند از آبمیوه‌ی پاک کننده‌ی سه روزه که در سایت تخفیف ها بود استفاده کنند. من به عنوان متخصص تغذیه به نیازهای آنها گوش کردم اما به آنها کمک کردم چیزی بین برنامه‌ی خودشان و توصیه‌ی من انجام دهند. پس، برنامه‌ای برایشان تنظیم کردم: بعد از مصرف آبمیوه‌ی پاک ‌کننده، رژیمی با ترکیب تمام مواد غذایی شروع کردند تا به هدف کاهش وزن خود رسیده و آن را حفظ کنند.

من واقعا باور دارم اگر هدف نهایی شما این است که فرد سالم تر و شادتری باشید، روی یک رویکرد واقع ‌بینانه تمرکز کنید که برای زندگی مطلوب باشد. این روش های ساده و سریع تنها در کوتاه مدت جواب می‌دهد، و حتی در پایان می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. چرا برای شکست برنامه‌ ریزی کنید، در حالی که با چند تغییر ساده در عادات روزانه می‌توانید موفق شوید. در طول زمان این تغییرات کوچک، شما را به سمت منافع بزرگی هدایت می‌کنند.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *