تغذیه و تناسب اندامخواص میوه هانکته های تغذیه ایویتامین و مواد معدنی

فلفل چیلی و افزایش طول عمر

به گزارش عطارباشی به نقل از « ساینس دیلی » : اگر از غذاهای تند لذت می‌برید، احتمال اینکه عمر طولانی‌تری داشته باشید زیاد است. محققان دانشکده‌ی پزشکی لارنر دانشگاه Vermortt با انجام مطالعه‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف فلفل چیلی یا همان فلفل قرمز تند ۱۳ درصد آمار مرگ و میر را در مرگ‌های مرتبط به بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی کاهش می‌دهد. نتایج این مطالعه به تازگی در مجله‌ی PLoS ONE منتشر شده است.

فلفل چیلی

چندین قرن است که مردم و متخصصان بر این باور هستند که مصرف فلفل و ادویه‌های تند با درمان و بهبود عارضه‌ها ارتباط داشته و خواص درمانی دارد. مطالعه‌ی دانشمندان چینی در سال ۲۰۱۵ نیز تاکید بر خواص فلفل تند بر افزایش طول عمر دارد و مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده است بر اساس یافته‌های چینی ‌ها می‌باشد.

در این مطالعه که داده‌های آن توسط سازمان بهداشت ملی و آزمون مواد غذایی جمع‌آوری شده است، بیش از ۱۶ هزار آمریکایی به مدت ۲۳ سال مورد بررسی قرار گرفته‌اند. محققان به بررسی ویژگی‌های پایه‌‌ی افراد و واکنش بدن آنها به مصرف فلفل قرمز تند پرداختند. در این مطالعه متخصصان دریافتند که اغلب افرادی که فلفل تند مصرف می‌کنند دارای این ویژگی ها هستند: جوانتر از سایر شرکت کنندگان، مذکر، سفید پوست، دورگه ( مکزیکی – آمریکایی ) ، متاهل، سیگاری، مصرف کننده نوشیدنی های الکلی، نسبت به دیگر شرکت کنندگان بیشتر سبزیجات و گوشت مصرف می‌کردند. این افراد همچنین کلسترول HDL پایینتر، درآمد کمتر و تحصیلات پایینتری داشتند. محققان ویژگی های این افراد را با دیگر شرکت کنندگان که فلفل تند قرمز مصرف نمیکردند مورد مقایسه قرار داده و میزان مرگ و میر را در این دو گروه بررسی کردند.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند: « اگرچه رابطه‌ و مکانیزم عملکرد فلفل در به تاخیر انداختن پیری و افزایش عمر به طور کامل ثابت نشده اما کانال‌های TRP که جزو اولین دریافت‌کننده‌های عوامل تند مانند ماده کپسایسین ( ماده‌ی اصلی موجود در فلفل چیلی ) هستند، ممکن است علت وجود رابطه‌ بین مصرف فلفل و افزایش طول عمر باشند. »

فلفل چیلی

پژوهشگران این مطالعه افزودند: « برخی از فواید مصرف فلفل قرمز تند را میتوان توضیحی برای ارتباط آن با افزایش طول عمر  دانست. کپسایسین نقش مهمی را در مکانیسم سلولی و مولکولی ایفا میکند که خود باعث می‌شود تا از چاقی و اضافه وزن جلوگیری شود و همچنین به تنظیم فشار خون کمک میکند. این ماده دارای خواص ضد میکروبی است که ممکن است به طور غیر مستقیم بر ریزاندامگان همزیست روده تاثیر گذار باشد. »

پؤوهشگران در ادامه گفتند: « از آنجایی که مطالعه‌ی ما ادامه‌ای بر تحقیقات و یافته‌های قبلی توسط چینی‌ها میباشد، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که مصرف فلفل چیلی می‌تواند یک توصیه‌ی تغذیه‌ای باشد و همچنین نیازمند تحقیقات بیشتر و گسترده‌تر در قالب آزمایش های بالینی است. »

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *