تغذیه و تناسب اندامچاقی و افزایش وزنلاغری و کاهش وزنورزش

از این ایده های مفرح استفاده کنید تا در کهنسالی متناسب بمانید.

با افزایش سن، فعالیت های فیزیکی و ورزشی می تواند کمک کند که سالم، فعال و مستقل بمانید. با این وجود مفرح بودن و راحتی نسبی این فعالیت ها نیز مهم است.

با متناسب بودن مانع درد می شوید، می توانید خطر بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، افسردگی و زوال عقل را کاهش دهید.

فعالیت های فیزیکی همه نوع می تواند باشد، از تمرین های ساده ای که نشسته انجام می شوند تا یوگا و پیاده روی در باغچه. بر اساس تحقیقات، با افزایش سن باید حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت ملایم داشته باشید.

در این مقاله ۵ فعالیت با شدت کم آورده شده که موجب افزایش سلامتتان می شود.

تمرینات ایروبیک، یوگا

وقتی ورزش یوگا را شروع می کنید، تنها حسرتی که می خورید این است که چرا زودتر شروع نکردید. بسیاری از افراد در ۷۰ سالگی این ورزش را به دلیل مزایای سلامتی آن شروع می کنند.

پژوهش های قبلی نشان می دهد که ورزش یوگا به شدت برای افرادی با کمر درد، بیماری قلبی، فشار خون بالا، و استرس و افسردگی مفید است – و می تواند سلامت ذهنی را بهتر کند. یوگا برای کسانی که آرتروز دارند بسیار مناسب است، چون می تواند انعطاف پذیری و قدرت را افزایش دهد.

می توانید در هر زمانی یوگا را شروع کنید، حتی اگر قبلا آن را انجام نداده اید، چون برای تمام سنین و سطوح کلاس وجود دارد. ممکن است مدیتیشن نیز برایتان مفید باشد.

تنیس رو میزی

ping-pong_oldman

اثبات شده که فعالیت هایی هم چون تنیس رومیزی مهارت های حرکتی و جریان خون به مغز را افزایش می دهد.

تنیس رومیزی یک فعالیت فیزیکی خوب است، رقابتی، اجتماعی است و افراد شرکت کننده را شاد می کند. بازی تنیس رومیزی هماهنگی دست-چشم و تعادل را زیاد می کند و با افزایش اعتماد بنفس احتمال افتادن را کم می کند. این بازی در هر گروه سنی ممکن است و حتی می توان نشسته آن را انجام داد.

فوتبال پیاده روی

فوتبال پیاده روی یک مد جدید است. قواعد فوتبال پیاده روی هم چون بازی معمول فوتبال نیست، اما تیم ها از ۵ تا ۷ بازیکن تشکیل شده، به جای ۱۱ بازیکن، و قواعد آف ساید وجود ندارد. توپ باید زیر ارتفاع سر نگه داشته شود، و از همه مهم تر دویدن یا پرش مجاز نیست.

به جز توانایی فیزیکی، توانایی ذهنی نیز لازم است، چون بازیکنان باید به وسوسه دویدن به دنبال توپ غلبه کنند. در نتیجه، از این طریق می توان اجتماعی شد، فعالیت داشت و از این بازی لذت برد.

پیاده روی

۲۲

پیاده روی برای افرادی مناسب است که سابقه ورزشی ندارند اما می خواهند از نظر فیزیکی فعال تر شوند. راه رفتن معمولی با شدت ملایم مزایای بیشتری برای سلامت دارد، و خطر بیماری های مزمن هم چون بیماری های قلبی، سکته، آسم و دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

راه رفتن در گروه یا با دوستان روش خوبی برای انگیزه پیدا کردن، داشتن فعالیت فیزیکی و هم زمان اجتماعی شدن است. قسمت بهتر آن این است که حتی متوجه نمی شوید که ورزش می کنید.

پیاده روی با دوستان یا با گروه روش خوبی برای حفظ انگیزه است، از لحاظ فیزیکی فعال بمانید و هم زمان اجتماعی شوید. به علاوه، حتی متوجه نمی شوید که ورزش می کنید.

در صورت توانایی، می شود چند حرکت کششی را نیز به پیاده روی افزود.

ورزش های نشسته

تمرین های ملایم نشسته روش خوبی برای بهبود تحرک و تناسب اندام است و می تواند در راحتی حالت نشسته انجام شود.

تمرینات نشسته حرکاتی هستند که به آرامی انجام می شوند و به تدریج در طول زمان تکرار می شوند. ترکیب چند حرکت ورزشی نشسته با هم  و انجام آنها حداقل دوبار در هفته می تواند قدرت، تعادل و هماهنگی بدن را بهبود ببخشد.

با نشستن بر روی صندلی که محکم و ثابت است، می توانید ورزش هایی را انجام بدهید که برای سلامت کل بدن خوب است، هم چون کشش سینه.

اگر دردهای طولانی مدت  و بیماری دارید، توصیه می شود که قبل از انجام یک حرکت خاص با یک فرد حرفه ای و متخصص تناسب اندام و سلامت مشورت کنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *