سلامتیسلامتی مونکات سلامتی

5 باور غلط درباره سفید شدن مو!حتما بخوانید!

برداشتن یک تار موی سفید

یکی از رایج ترین باورها در مورد سفید شدن مو  این است که برداشتن یک تار موی سفید منجر به سفید شدن تارهای بیشتری از مو می شود.

این حرف کاملا غلط است. با کندن یک تار موی سفید نه رشد آن سریعتر و نه تعداد آن بیشتر می شود. موهای سفید سریع تر از رشد معمولی مو رشد نمی کنند. همانطور که متخصصین می گویند، رشد مو و ناخن با بالا رفتن سن، کاهش پیدا می کند. از آن جا که رشد موی سفید وابسته به سن است، کندن یک تار موی سفید نمی تواند تاثیری بر روی رشد موهای اطراف خود داشته باشد. حتی اگر موی سفید را چند بار با خشونت بکنید، فولیکول مو صدمه می بیند و ممکن است دیگر رشد نکند.

استرس علت اصلی سفید شدن مو است.

این باور ۵۰% درست است. استرس زمینه بسیاری از مشکلات است که ما هنوز علت دقیق آن را نمی دانیم. به هر حال سفیدی مو به طرز خاموشی در سنین ۱۵ تا ۱۷ سال هم دیده می شود. در حالی که هنوز علت دقیق آن مشخص نشده است. متخصصین می گویند که استرس ذهنی و استرس های محیطی مثل آلودگی هوا ممکن است نقشی در شروع این عارضه و یا بدتر شدن آن داشته باشند. قبل از این که خود و زندگی پر استرس را سرزنش کنید، توجه داشته باشید که ژنتیک نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند. متخصصین معتقدند که ژنتیک عامل اصلی سفید شدن موها است و استرس تنها روند پیشرفت آن را سریع تر می کند.

رنگ کردن مو موجب سفید شدن مو می شود.

اگر دوست دارید که موهایتان را رنگ کنید، با خیال راحت این کار را انجام دهید. زیرا این یک باور غلط است که رنگ کردن مو موجب سفید شدن آن می شود. اگر موهایتان تا حدودی سفید شده است، آن را رنگ کنید. دیگر نگران این نباشید که بدتر می شود. آن چه که شما باید به دنبالش باشید، نگهداری از موهای رنگ شده است. شامپو های با کیفیت و نرم کننده استفاده کنید تا از خشک شدن مو و آسیب دیدن موی رنگ شده جلوگیری کنید. از رنگ های گیاهی یا ضد حساسیت استفاده کنید. این رنگ ها واکنش های حساسیت زا ایجاد نمی کنند و امن تر هستند؛ مخصوصا اگر ریزش مو هم دارید.

می توان روند سفید شدن موها را کند کرد.

متاسفانه دانشمندان تا کنون نتوانستند راه حلی طبیعی برای جلوگیری از سفید شدن مو ها پیدا کنند. در برخی از موارد، سفید شدن مو بر اثر کمبود مواد غذایی و ویتامینی است. مکمل های مو حاوی بیوتین و کلسیم پانتوتنات(بین ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم) می تواند در این مورد کمک کننده باشد و روند سفیدی را متوقف کند.

کسانی که سیگار می کشند زودتر از افراد غیر سیگاری موهایشان سفید می شود.

ین مورد به گواه تحقیقات کاملا درست است. مصرف دخانیات نقش مهمی در روند پیری مو دارد. زیرا استرس اکسیداتیو ایجاد می کند. اگر می خواهید موهای تیره و درخشانی داشته باشید، از کشیدن سیگار خودداری کنید.

منبع: behroo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *