داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

نسخه های طب سنتی برای درمان همورئید

علائم هموروئید ( بواسیر) بسته به محل قرارگیری این بیماری متفاوت است، اگر مبتلا به هموروئید هستید با رعایت برخی تدابیر طب سنتی می توانید آن را درمان کنید.

اجابت مزاج:از دیدگاه طب سنتی دو تا سه بار اجابت مزاج در 24 ساعت طبیعی است و باید به ازای هر بار مصرف موادغذایی، اجابت مزاج داشته باشید. نکته ی مهم که دفع باید به راحتی انجام شود.

نشستن در آب گرم

مقداری آب گرم را داخل ظرف بزرگی که امکان نشستن در آن وجود دارد، بریزید و به مدت 10 دقیقه درون آن بنشینید. این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید.

دم کرده ی بابونه

دو تا یه بار در روز دم کرده ی بابونه بنوشید، زیرا باعث تسکین درد شده و در التیام زخم های ناشی از بیماری تاثیر فوق العاده ای دارد.

دمنوش بومادران

یکی تا دو قاشق غذاخوری بابونه و دوقاشق گل بومادران را در یک لیتر آب سرد مخلوط کنید و آن را به مدت یک دقیقه بجوشانید، سپس اجازه دهید به مدت یک ساعت دم بکشد. پس از صاف کردن محلول، تا بهبودی کامل، روزی دو بار از این دمنوش میل کنید و همچنین در این محلول بنشینید.

خاکشیر

دوقاشق غذاخوری خاکشیر را در یک لیوان آب بریزید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند، سپس کمی عسل به آن اضافه کرده و صبح ناشتا میل کنید. یادتان باشد پس از نوشیدن این مخلوط تا 45 دقیقه هیچ خوراکی یا نوشیدنی دیگری مصرف نکنید. در صورت شدت یبوست می توانید دو ساعت بعد از ناهار و شام این کار را تکرار کنید.

اسفرزه

اسفرزه ماده ژلاتینی به نام پسلیوم دارد که با جذب آب، کمک به حرکات دودی روده می کند و مانع یبوست می شود. این گیاه در درمان هموروئید بسیار موثر است. به این منظور اگر دچار یبوست شدید، یک قاشق غذاخوری اسفرزه را همراه یک لیوان آب گرم مخلوط و قبل از صبحانه و شام میل کنید.

سوپ جو

سوپ جو یکی از بهترین ها در درمان خشکی مزاج و یبوست است. برای تهیه ی این سوپ، بنا به ذائقه ی غذایی خود، هر نوع سبزی که میل دارید و مقداری آلو بخارا به آن اضافه کنید. پیش از شروع هر وعده ی غذایی، مقداری سوپ جو میل کنید.

منبع: مجله نیک ونو/ شماره 41

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *