تغذیه و تناسب اندامچاقی و افزایش وزنلاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

3 دلیل خوب برای مصرف نوشیدنی های پروتئینی

شیک های پروتئین، یک بخش اساسی از یک رژیم غذایی سالم نیستند اما می توانند یک مکمل مفید باشند. خواه شما به سختی پروتئین کافی از رژیم غذایی تان دریافت می کنید، می خواهید عضله اضافه کنید یا می خواهید وزن اضافه تان را از دست دهید، اضافه کردن نوشیدنی های پروتئینی به برنامه غذایی تان، شما را برای دستیابی به اهدافتان نزدیکتر می کند.

مواد مغذی ضروری

پروتئین به همراه چربی و کربوهیدرات، یک ماده مغذی ضروری است. هنگامی که نوشیدنی های پروتئینی می نوشید، مطمئن می شوید که بدنتان، مواد مغذی که برای انجام دادن چندین کار مهم نیاز دارد را دریافت می کند. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده پروتئین: استخوان ها، عضلات، غضروف، پوست و خون را می سازد و ترمیم می کند و عملکرد کارآمد آنزیم ها و هورمون ها را حفظ می نماید.

افزایش عضله

نوشیدن شیک های پروتئینی به حجیم شدن شما کمک نخواهد کرد، مگر آنکه به طور منظم تمرین قدرتی انجام دهید. اما اگر این را انجام دهید، می توانند یک مکمل مفید برای تغییر ساختمان بدن تان باشند. با توجه به مطالعه منتشر شده توسط «مجله بین المللی تغذیه ورزشی و متابولیسم تمرینی» افرادی که رژیم های غذایی شان را با پروتئین تکمیل کردند، افزایش عضله خالص و عملکرد قدرتی بیشتری را نسبت به کسانی که از مکمل های پروتئین استفاده نکرده بودند، نشان دادند. دانشگاه رایس همچنین توصیه می کند ورزشکارانی که قصد ساخت توده عضلانی دارند، از طریق نوشیدنی ها یا سایر منابع، پروتئین اضافی دریافت کنند و مصرف ۰٫۶ تا ۰٫۹ گرم پروتئین در روز به ازای هر ۰٫۴ از وزن بدن را توصیه می کند.

کاهش چربی

نوشیدنی های پروتئینی می توانند به کاهش وزن و کاهش چربی نیز کمک کنند. در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸ در«تغذیه و متابولیسم» منتشر شد، افراد چاقی که دو بار در روز، یک نوشیدنی پروتئینی مصرف کردند و از یک رژیم کم کالری پیروی نمودند، نسبت به افرادی که از این مکمل استفاده نکرده بودند، چربی بیشتری از دست دادند و توده خالص عضلانی بیشتری را حفظ کردند. نوشیدنی های پروتئینی به وسیله کمک به سیری پایدار ممکن است به کاهش وزن کلی بیشتر نیز منجر شوند. با توجه به یک تحقیق از دانشگاه تگزاس، پروتئین، ماده مغذی سیر کننده تری نسبت به کربوهیدرات ها یا چربی می باشد.

ملاحظات

در حالی که دلایل مثبت و سالم بسیاری برای تبدیل کردن نوشیدنی های پروتئینی به بخشی از رژیم غذایی تان وجود دارد اما مهم است که قبل از تغییر دادن برنامه غذایی تان به طور دائم، تایید پزشکتان را بگیرید. کاترین زراتسکی، متخصص تغذیه در مورد مصرف نوشیدنی های پروتئینی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین برای بیش از چند ماه هشدار می دهد چون پروتئین اضافی ممکن است خطر ابتلای شما به کمبود مواد مغذی، دیورتیکولیت و مشکلات قلبی یا کلیه را افزایش دهد. برای حفظ هر تعداد ممکن از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی در رژیم غذایی تان، نوشیدنی های پروتئینی طبیعی بخرید یا با مواد تشکیل دهنده تازه سالم، نوشیدنی پروتئینی خودتان را درست کنید.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *