داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

پاکسازی و دفع سنگ کلیه با گیاهان دارویی

کلیه ها یکی از مهمترین اعضای بدن هستند که مواد زائد را از طریق ادرار دفع می کنند و سم زدایی خون را بر عهده دارند.در طب سنتی به نسخه های گیاهی برای پاکسازی دستگاه ادراری و دفع سنگ کلیه اشاره شده که در اینجا برایتان آورده ایم.

آب کرفس و سیب

مخلوط کرفس و سیب یک نوشیدنی موثر برای پیشگیری از ابتلا به مشکلات کلیوی و بهبود آن هاست، زیرا خاصیت دیورتیک (ادرارآور) و آنتی اکسیدانی دارد و باعث دفع مواد زائد از بدن می شود.

کافی است، آب یک عدد سیب را بگیرید و با دو شاخه کرفس داخل مخلوط کن بریزید. مواد را آن قدر هم بزنید تا نوشیدنی یک دست حاصل شود. به مدت پنج روز یک لیوان از آن بنوشید.

لیموترش و روغن زیتون

یکی از بهترین درمان های طبیعی برای دفع سنگ کلیه، نوشیدن مخلوط لیموترش و روغن زیتون است. خواص قلیایی این ترکیب به سم زدایی خون و تنظیم ph بدن کمک می کند. یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه را مخلوط کنید و صبح ناشتا بنوشید. این کار را به مدت سه هفته انجام دهید.

دمنوش گیاه قاصدک

دمنوش گیاه قاصدک، نوشیدنیدرمانگر برای فشارخون بالا، دیابت و کنترل کلسترول بالاست. این دمنوش گیاهی، محرک طبیعی برای افزایش ادرار، مقابله با احتباس مایعات بدن و دفع سنگ کلیه است. یک لیوان آب را بجوشانید، یک قاشق قاصدک خشک به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و میل کنید . می توانید روزانه دو تا سه استکان میل کنید.

دمنوش گیاه باباآدم

دمنوش گیاه باباآدم خاصیت دیورتیک و ضدالتهابی قوی است و به پاکسازی کلیه ها و مثانه کمک می کند. مصرف منظم این گیاه با سنگ کلیه مقابله کرده و خطر بروز عفونت های مجاری ادراری را کاهش می دهد. دو لیوان آب جوش روی یک قاشق غذاخوری از دانه های گیاه باباآدم بریزید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند. محلول را صاف کرده و میل کنید. می توانید روزانه تا دو لیوان از این نوشیدنی میل کنید.

منبع: مجله نیک ونو/ شماره 41

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *