تغذیه و تناسب اندامورزش

چگونه گروه ورزشی مناسب خود پیدا کنیم؟

دقیقا هم چون زوج هایی که با هم تمرین می کنند، بودن با هم و انجمن هایی که با هم ورزش می کنند، سلامت را با یکدیگر بهبود می بخشند.

مدارک زیادی وجود دارد که انجمن های ورزشی می توانند به اعضا کمک کنند که به یک برنامه ورزشی وفادار باشند و در کنار سایر مزایا سطح تناسب اندام خود را بهتر کنند.

در ادامه متوجه می شوید که چرا کارشناسان بیشتر به ورزش های گروهی تاکید می کنند، و اینکه چطور گروه مناسب خود را پیدا کنید.

مزایای پیوستن به انجمن های ورزشی

تعریف انجمن تناسب اندام می تواند تعبیرهای مختلفی را در بر بگیرد، از کلاس های ورزش گروهی گرفته  تا استودیوهایی با افراد دنبال کننده متعهد. این ها حتی می توانند انجمن های آنلاین و اپ هایی باشد که امکان تعامل با دیگران را مهیا می کند.

مهم نیست که شکل آن چگونه باشد، یک انجمن تناسب اندام شما را به ورزشکاران دیگر مرتبط می کند. افراد چالش ها و موفقیت های خود را در میان می گذارند، تکنیک های ورزشی خود را بحث می کنند، حمایت و توصیه دریافت می کنند، و دستاوردهای هم دیگر را جشن می گیرند. مزایای این انجمن ها می تواند، فیزیکی، ذهنی و اجتماعی باشد.

برای مبتدیان دسترسی به برنامه ی گروهی فیت نس می تواند در مجموع سطح فعالیت های فیزیکی را افزایش دهد. مزیت شماره یک آن مسئولیت پذیری است. در حالتی که به کمی انگیزه نیاز داشته باشید و یا هفته ها ورزش را کنار گذاشته باشید، همراهان می توانند انگیزه مثبت برای برگشتن به مسیر را به شما بدهند.

اگر هدفی را در انجمن خود مطرح کنید، می دانید که آنها در آنجا از شما حمایت می کنند. اگر خودتان بخواهید یک ماراتون را انجام بدهید یک چیز است ولی اینکه دوستانتان اهدافتان را بدانند و توصیه و حمایتتان بکنند یا انگیزه به شما بدهند، واقعا باعث می شود به مسیر خود ادامه دهید.

نه تنها یک گروه ورزشی به شما انگیزه می دهد که با دفعات بیشتری ورزش کنید، هم چنین می تواند باعث شود در جلسات با شدت بیشتری ورزش کنید. در یکی از پژوهش ها مشخص شد که تمرین کردن با یک همراه باعث می شود طولانی تر و شدیدتر تمرین کنید.

اگر کسی در کنارتان باشد سختر تمرین می کنید، مخصوصا اگر او کسی باشد که می شناسید. وقتی بیشتر از آنچه که فکر می کردیم انجام می دهیم، احساس قدرت می کنیم.

جدا از این فواید فیزیکی، انجمن های تناسب اندام می توانند شما را شادتر کنند و روابط دوستانه بهتری را به وجود آورند. وقتی به طور منظم با دیگران ورزش می کنید، با آنها ارتباط پیدا می کنید و یک گروه دوستان با علائق مشترک پیدا می کنید. در این حالت برنامه ورزشی نه تنها بیشتربه تناسب اندام بدن کمک می کند، بلکه می تواند سطح زندگی را بهتر کند.

نحوه پیدا کردن بهترین انجمن تناسب اندام برای شما

c700x420

کشف کنید که چه چیزی را دوست دارید

اگر نمی دانید دویدن را دوست دارید یا دوچرخه سواری، یوگا یا وزنه برداری، کراس فیت یا پیلاتس، بنابراین باید جست و جو کنید که کدام را دوست دارید. اگر کاریی که می کنید را دوست نداشته باشید در آینده آن را انجام نخواهید داد. بنابراین قبل از اینکه دنبال گروهی بگردید که برای تفریح با شما باشند، دنبال کار مورد علاقه خود بگردید. برای این منظور می توانید در کلاس هاس رایگان یا معرفی این کلاس ها شرکت کنید.

نوع ورزشی خود را شناسایی کنید

فضای تمرین تیمی را دوست دارید یا نیازمند حمایت احساسی بیشتری هستید؟ آیا دنبال انجمنی هستید که بر روی دانش تمرینات تمرکز می کند، یا موانع ذهنی ای که در سر راه برنامه های ورزشی وجود دارد؟ آیا می خواهید با کسانی ورزش کنید که در یک سطح مشابه با شما هستند یا نسبت به شما با تجربه ترند؟ ایا تمایل دارید با ورزشکاران دیگر به شخصه یا آنلاین در ارتباط باشید؟ به این سوالات جواب دهید تا فرهنگ تناسب اندامی که با آن راحت هستید را معلوم کنید.

گروهها را به صورت آنلاین رصد کنید

هنگامی که به دنبال پیوستن به یک انجمن تناسب اندام هستید، صفحات رسانه اجتماعی آنها را چک کنید. با این کار می توانید ارزش ها، نحوه ارتباط اعضا با هم، داشتن تفکر تیمی، و انگیزه تعاملی و ارتباط را مشخص کنید.

بعد از یک کلاس بد ناامید نشوید

گاهی یک تمرین یا مربی خاص، به نظر عالی نیست. اما به این معنی نیست که باید به خاطر یک تجربه بد کل انجمن را نادیده بگیرید. به جای آن کلاس ها و مربیان مختلف را در یک استودیو گلچین کنید. سپس تصمیم بگیرید که آیا آنجا خوب است یا نه.

بلند شوید و این کار را انجام دهید

آنچه که مهم است این است که به آنجا بروید و این کار را امتحان کنید. این گونه می توانید به روحیه گروه پی ببرید و متوجه شوید که آیا نوع تمریناتی که انجام می دهند، مکان، و برنامه آنها با اهداف و نیازهایتان تطابق دارد یا خیر.

وقتی که رابطه واقعی با سایر اعضای جامعه داشته باشید می توانید گروه مد نظر خود را پیدا کنید. همینطور احساس حمایت، انگیزه و چالش کافی برای قدم بعدی را پیدا می کنید. نه تنها این انجمن باعث می شود که سطح تناسب اندام خود را بهتر کنید، بلکه به طور کلی زندگیتان را بهتر می کند. ارتباطات انسانی برای شادی در زندگی ضروری است.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *