تغذیه و تناسب اندامنکات سلامتیورزش

پیاده روی در طبیعت و کاهش استرس

در ژاپن، آن را شینرین یوکو یا حمام جنگل می نامند. در ایالات متحده به آن پیاده روی در طبیعت می گویند. در هر صورت، صرف وقت برای راه رفتن در طبیعت دارای مزایای جسمی و روانی بسیاری است که برای کاهش استرس بهم می پیوندند. شما خواه در نزدیک یک دشت و کوه زندگی کنید یا بیابان، خارج شدن از خانه به احتمال زیاد برای شما مفید خواهد بود.

خطرات ناشی از استرس

استرس، صدمات زیادی بر بدن وارد می کند. آن به بی خوابی، افسردگی، مشکلات گوارشی و افزایش خطر بیماری قلبی منجر می شود. به گفته دکتر لورنزو کوهن، مدیر طب تلفیقی مرکز سرطان اندرسون، استرس سیستم ایمنی شما را تضعیف می کند و می تواند باعث رشد تومورهای سرطانی شود. در حالی که برخی از عوامل استرس زا نمی توانند کنترل شوند، او می گوید که بقیه قابل کنترل هستند. او توصیه می کند روی خودتان تمرکز کنید و برای فعالیت های لذت بخش زمان بگذارید.

پیاده روی در طبیعت به عنوان ورزش کاردیو

ورزش قلبی عروقی دارای مزایای شناخته شده بسیاری است، از جمله بهبود سلامت قلب و روان، کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس. پیاده روی سریع، ضربان قلب را بالا می برد. برای افراد غیر آماده، حتی پیاده روی در سرعت معمولی نیز می تواند یک تمرین کاردیو باشد. اگر تپه ها، زمین های ناهموار و وزن اضافی کوله پشتی پر از تدارکات و خوردنی را اضافه کنید، پیاده روی در طبیعت، تمرین کاردیو را شدید تر نیز می کند.

پیاده روی در طبیعت و کاهش استرس

یک مطالعه در مورد پیاده روی در جنگل

یک مطالعه ژاپنی که در نسخه ژانویه ۲۰۱۰ Environmental Health and Preventative Medicine منتشر شد، اثرات حمام جنگل را مورد بررسی قرار داد. محققان، اثرات پیاده روی در جنگل و محیط شهری را روی یک نمونه شامل ۲۸۰ بزرگسال جوان نظاره کردند. آنها در میان افرادی که در جنگل پیاده روی کرده بودند، فشار خون، ضربان قلب و غلظت کورتیزول (هورمونی که در مواقع استرس ترشح می شود) کمتری را مشاهده کردند. محققان این مطالعه، پیشنهاد توسعه حوزه پژوهشی «طب جنگل» را برای استفاده به عنوان طب پیشگیری کننده، ارائه دادند.

پیاده روی در طبیعت را عاری از استرس نگه دارید

برای آنکه پیاده روی در طبیعت را به جای یک علت برای اضطراب بیشتر به یک کاهنده استرس تبدیل کنید، باید آماده شوید. مطمئن شوید که کفش هایتان راحت و مناسب زمین پیاده روی هستند. اگر تازه کار هستید، در مورد مقدار مسافتی که می توانید راه بروید، محافظه کار باشید. در صبح زود حرکت کنید و آب، تنقلات، کرم ضد آفتاب، یک نقشه، چراغ قوه و سوت همراه داشته باشید. از آنجا که حمل یک کوله پشتی، وزن اضافی می افزاید، تازه کارها باید به آرامی شروع کنند. حتی اگر در حال حاضر یک روال پیاده روی منظم دارند. مطمئن تر است که با یک دوست بروید. اگر تنها می روید، اجازه دهید کسی بداند که کجا خواهید رفت و ترتیبی دهید که چک کند چه زمانی سالم به خانه بر می گردید.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *