تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

سوزاندن چربی های شکم با خوردن بادام

حتما می دانید که مصرف بادام تا چه حد برای شما مفید است. این ماده ی غذایی موجب کاهش فشار خون می شود، شکم شما را آب می کند، حاوی فیبر و پروتئین فراوان است و آن را به راحتی می توانید در کیفتان گذاشته و به عنوان میان وعده مصرف کنید. اما یکی دیگر از دلایلی که باید بادام مصرف کنید، این است که به صاف شدن شکم شما بسیار کمک می کند. مطالعه ی جدیدی که در مجله ی تغذیه چاپ شد نشان داد که مصرف روزانه ی بادام موجب کاهش وزن و سوزاندن چربی های شکم می شود.

محققان در این مطالعه، ۸۶ زن و مرد چاق را که از یک رژیم غذایی با کالری محدود تبعیت می کردند را برای ۱۲ هفته مورد مطالعه قرار دادند. عده ای از شرکت کنندگان، روزانه ۳۵ گرم (حدود یک چهارم فنجان) بادام خشک سرخ کرده و کمی نمک زده شده مصرف کردند و عده ی دیگر از یک رژیم غذایی فاقد آجیل پیروی می کردند. محققان به این نتیجه رسیدند افرادی که روزانه بادام مصرف می کردند، چربی های بدنی و شکمی بیشتری را نسبت به دیگران سوزاندند.

اصلا عجیب نیست که بادام موجب کاهش وزن می شود.

این ماده ی غذایی حاوی پروتئین هایی است که با گرسنگی مبارزه می کند و حاوی چربی های غیر اشباع مونویی است که بسیار سیر کننده می باشد که هر دو عامل، موجب کاهش وزن می شوند (یک چهارم فنجان بادام، حاوی ۶ گرم پروتئین و ۹ گرم چربی های غیر اشباع مونو می باشد).

طبق مطالعات، افرادی که بادام مصرف می کنند، نیم برابر بیشتر از افرادی که بادام مصرف نمی کنند چربی های شکمی خود را از دست می دهند. محققان بر این عقیده هستند که رابطه ای بین چربی های غیر اشباع موجود در بادام و سوزاندن چربی های شکم وجود دارد. چربی های غیر اشباع دارای میزان اکسیداسون بالایی است که می تواند چربی های احشایی را از بین ببرد.

البته قبل از اینکه به سراغ بادام بروید، این موضوع را به خاطر داشته باشید که افرادی که در این مطالعه، وزن خود را با بادام کاهش دادند، تنها یک چهارم فنجان بادام مصرف کردند. بدین صورت میزان کالری دریافتی آنها در حد تعادل بود. به علاوه آنها از یک رژیم غذایی کم کالری تبعیت می کردند، بنابراین آنها چه بادام مصرف می کردند و چه نمی کردند، وزنشان کاهش می یافت.

اما به طور کلی گفته می شود که اگر می خواهید چربی های دور شکم خود را آب کنید می توانید به برنامه ی غذایی روزانه تان کمی بادام اضافه کنید.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *