سوپر میوه های زمستانی

سوپر میوه های زمستانی

زمستان، فصلی است که انتخاب هایتان برای میوه های فصلی و محلی، تنها سیب است! در این فصل، پرورش دهندگان میوه هنوز محصولات خوشمزه ی خود را برداشت نکرده اند و آنچه در میوه فروشی هاست با کشتی از مناطق دور به محل زندگیتان آمده و فاقد هر گونه طعم و ارزش غذایی است.

در این مقاله به میوه هایی اشاره شده است که به راحتی می توانید آن ها در فصل زمستان بیابید و مصرف کنید.

کامکوات (پرتقال تزئینی)

 کامکوات، مرکبات کوچکی هستند که اندازه ی آنها در حد زیتون و سرشار از آنتی اکسیدان های مقابله کننده با بیماری هستند که در پوست شیرین قابل خوردن آنها وجود دارد. تنها ۵ عدد از آنها (تنها حاوی ۵ کالری است)، یک پنجم فیبر، پتاسیم، ویتامین A و C مورد نیاز بدنتان را تامین می کند.

این میوه همه کاره است. یک کامکوات را تکه تکه کنید و روی سالاد خود بریزید. این میوه به بسیاری از دسرهایتان نیز طعم و مزه می دهد. در هنگام خرید، انواع سفت آن را با رنگ نارنجی روشن (سبز آن هنوز نرسیده است) انتخاب کنید. این میوه را برای دو الی سه روز می توانید در دمای اتاق و برای دو هفته در فریزر نگهداری کنید.

به

به از خانواده ی سیب و گلابی است، اما سالم تر از آنها است و از تولید آنفولانزا در انسان نیز جلوگیری می کند. این میوه دو برابر افراد خانواده ی خود دارای ویتامین CC و سرشار از ترکیبات فنولیک ضد ویروس است که با ویروس آنفولانزا مقابله می کند. به چینی بالاترین میزان مواد مقابله کننده با ویروس آنفولانزا را دارا می باشد، البته انواع به دارای این خاصیت می باشند. فصل رویش به بسیار کوتاه است و تنها در فصل زمستان رخ می دهد. وقتی این میوه پخته شود طعم آن بسیار دلپذیرتر خواهد شد، بنابراین آن را به صورت خورشت، در سوپ و یا هر غذای دیگری که در آن از سیب و گلابی استفاده می کنید، نیز می توانید به کار ببرید.

خرمالو

مطالعه ی چاپ شده در مجله ی کشاورزی و شیمی مواد غذایی نشان داده است که مصرف روزانه یک عدد خرمالو بهتر از یک سیب است، چرا که فیبر، مواد معدنی و ترکیبات فنولیک آن بیشتر است. این ترکیبات از اسکرولوز که دلیل اصلی بیماری های قلبی، حمله ی قلبی و سکته است، پیشگیری می کند. آنتی اکسیدان های موجود در خرمالو به کنترل دیابت و پیشگیری از آسیب سلولی کمک می کند. بافت و طعم آن را می توان با آلو یا زردآلو مقایسه کرد، با این تفاوت که خرمالو ته مزه ی تندی دارد. پالپ یا کل میوه را می توانید به پودینگ عصرانه، بستنی و کیک خود اضافه کنید. حتی می توانید آن را به سالسا یا سالادتان نیز بیافزایید.

گلابی آسیایی

گرچه گلابی نرم طرفداران بیشتری از گلابی سفت دارد، اما گلابی آسیایی که پس از رسیدن نیز همچنان سفت است، برای سرما خوردگی بسیار عالیست و یافتن آن نیز آسانتر است. گلابی آسیایی فیبر بیشتری از گلابی های دیگر دارد. مصرف این گلابی یک بار در روز برای قلب و پیشگیری از دیابت در افراد بسیار مفید است. در هنگام خرید گلابی از انواع معطر و بدون لک آن استفاده کنید. بهترین نشانه ی رسیده بودن این میوه طعم شیرین آن است. این گلابی را به مدت یک هفته می توان در دمای اتاق و به مدت یک ماه می توان در فریزر قرار داد. این میوه را می توان در سالاد یا تمام دستورالعمل های غذایی که در آنها از سیب استفاده می شود نیز به کار برد.

منبع: برنافیت

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *