داروهای گیاهیروغن هاعطارباشی و طب سنتی

زیبایی پوست و مو با روغن های طبیعی هدیه طبیعت

داشتن پوستی زیبا و بی نقص خواسته‌ی بسیاری از مردم به خصوص بانوان است. برای دستیابی به این ویژگی‌ها روش‌های بسیاری پیش روی شماست که برخی از آنها شامل مواد شیمیایی و مضر هستند که طب سنتی به هیچ وجه آنها را پیشنهاد نمیکند و توصیه میشود با روغن های طبیعی سلامت پوست و مو خود را تضمین کنید. با گیاه یاب همراه باشید.

روغن آرگان، معجزه‌گر قوی

روغن آرگان یکی از روغن‌های موثر و مفید برای پوست زیبا و موهای براق است. این روغن پر از اسیدهای چرب ضروری و بسیار غنی از ویتامین‌های E و F است، بنابراین می‌تواند به‌عنوان یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی برای پوست صورت، دست‌ها، بدن و مو استفاده شود.

خواص مغذی آن و توانایی‌های مرطوب‌کننده‌ی فوق‌العاده‌ی روغن آرگان، می‌تواند به موهای شما طراوت و شادابی بخشیده و باعث درخشان و خوش حالت شدن موهای شما شود. روغن آرگان بسیار سبک است، بنابراین به سرعت به پوست نفوذ می‌کند بدون اینکه چربی روی پوست بنشیند. مواد تشکیل دهنده‌ی روغن آرگان ضدپیری بوده و به راحتی می‌تواند جایگزین کرم چشم و محافظ پوست شما شود.

روغن نارگیل، اکسیر جوانی

روغن نارگیل یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای حفظ زیبایی و شادابی پوست و مو است. این روغن عجیب که بوی شگفت‌انگیزی دارد، ضدپیری است و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و تغذیه‌ی پوست کمک می‌کند.

شما می‌توانید برای آفتاب گرفتن از روغن نارگیل استفاده کنید. همچنین تسکین‌دهنده‌ی قوی پوست و پاک‌کننده‌ی خوبی برای گریم و آرایش صورت است.

بسیاری از محصولات مراقبت از مو نیز روغن نارگیل دارند، زیرا قدرت نفوذ خوبی در مو و تغذیه و استحکام ریشه‌ها دارد.

استفاده از روغن نارگیل یک بار در هفته به عنوان ماسک مو می‌تواند باعث تغییر شگفت انگیزی در موها شده و آن‌ها را شاداب و درخشان کند.

برای این کار روغن را روی بخار آب کمی گرم کنید تا به شکل مایع در بیاید، سپس آن را روی پوست سر به آرامی ماساژ دهید، به تمام موها بکشید و بگذارید ۳۰ دقیقه روی سر بماند.

روغن زیتون دوست پوست و مو

کمتر کسی است که با خواص روغن زیتون‌های آشنا نباشد. روغن زیتون غنی از ویتامین A،B ، E،D  و K بوده و برای سلامت مو و پوست بسیار مفید است.

اگر می‌خواهید پوستی لطیف و شاداب داشته باشید، از این روغن به عنوان یک لوسیون طبیعی بدن بعد از حمام استفاده کنید. این روغن غنی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و می‌تواند یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی صورت باشد. روغن زیتون می‌تواند موهای آسیب دیده را تقویت و از ریزش موها جلوگیری کند. همچنین موهای خشک را مرطوب کرده و از شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

زیبایی با روغن بادام شیرین

این روغن غنی از ویتامین‌های E، K و اسیدهای چرب ضروری است و از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد و آلودگی محافظت می‌کند.

روغن بادام شیرین بوی بسیار دلپذیری دارد و می‌تواند برای نرم شدن پوست صورت، دست‌ها، بدن و همچنین نرمی موهای استفاده شود. همچنین کمک می‌کند تا موها تغذیه شده و ریشه‌ی آن‌ها محکم شوند. روغن بادام یک مرطوب‌کننده‌ی بسیار عالی است.

روغن دانه‌ی انگور برای پوست‌های حساس

پوست‌های حساس به مراقبت بیشتری نیاز دارند و در انتخاب روغن مناسب برای آن‌ها نیز باید دقت کرد. روغن دانه‌ی انگور، ضدحساسیت است و برای درمان حساسیت‌های پوستی کاربرد دارد. روغن‌های دیگر مانند سبوس برنج، آفتابگردان، بادام شیرین و هندوانه نیز برای رفع این عارضه مناسب هستند.

روغن بابونه و نعناع، ضدالتهاب طبیعی

این گیاهان به عنوان یک چای آرام‌بخش معروفند، اما روغن آن‌ها نیز مانند گل آفتاب‌گردان می‌توانند یک تسکین دهنده‌ی ‌قوی برای پوست شما باشند. متخصصان پوست آن‌ها را به عنوان یک ضدالتهاب و ضدعفونی کننده که می‌تواند قرمزی، سوزش و احتمال عفونت را کاهش دهد، می‌شناسند.

روغن درخت چای دشمن جوش‌های پوستی

قرمزی، التهاب و جوش زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها در داخل پوست به دام افتاده باشند. با توجه به تحقیقات انجام شده، روغن درخت چای می‌تواند به از بین بردن باکتری‌ها کمک کند و آکنه را از بین ببرد. چای عنصر مشترکی در بیشتر داروهای ضدآکنه است.

منبع: نیک و نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *