داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان خانگی اسپاسم عضلانی

اسپاسم یا تنجش حالتی است که در آن عضلات به صورت غیرارادی منقبض شده و با درد همراه است. برخی از عوامل بروز اسپاسم عضلانی شامل گردش نامناسب خون، مشکلات عروقی، تمرینات سنگین ورزشی، کمبود آب در بدن و… میباشند. در این نوشتار به بررسی این مشکل و راه درمان خانگی اسپاسم عضلانی می‌پردازیم. با عطارباشی همراه باشید.

درمان اسپاسم عضلانی با روش خانگی

برای درمان اسپاسم عضلانی انواع روش های درمانی وجود دارد؛ از جمله این روش‌ها می‌توان به ماساژ عضلات درگیر اسپاسم اشاره کرد که باعث خونرسانی و گرم شدن بدن و رفع اسپاسم می‌شود. همچنین انجام ورزش های ملایم و به ویژه حرکات کششی در رفع التهاب و کشیدگی عضلات موثر است.

کمپرس سرد یا گرم محل اسپاسم، بسته به اینکه کدام یک بر عضلات بدن موثر و باعث رفع التهاب می شود، یکی دیگر از راه های درمان این نوع گرفتگی عضلات به شمار می‌رود.

ابتدا به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی موضع  کمپرس آب سرد قرار دهید و چنانچه التهاب رفع نشد بر روی آن کمپرس آب گرم قرار دهید.

بر هم خوردن الکترولیت بدن نیز یکی دیگر از دلایل بروز اسپاسم بوده و کم آبی و احساس تشنگی با غلیظ کردن خون باعث ایجاد التهاب در بافت های بدن می‌شوند. برای رفع این مشکل تنها کافی است به میزان کافی مایعات بنوشید. نوشیدن آب، آبمیوه های طبیعی و دمنوش های گیاهی در رفع این مشکل بسیار موثر است.

از این گذشته، کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است در بروز اسپاسم عضلات دخیل باشد به طوری که اصلاح الگوی تغذیه و خوردن انواع میوه و سبزیجات ممکن است چاره‌ساز باشد.

اگر با این روش های خانگی مشکل اسپاسم عضلات بدن برطرف نشد، برای معاینات بیشتر مراجعه به پزشک توصیه می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *