تغذیه و تناسب اندامورزش

ورزشکاران، تکنیک فعال تنش زدایی برای شماست

آیا تا به حال درگیر یک آسیب طولانی مدت شده اید یا درد عضلانی داشته باشید که نتوانید تحمل کنید؟ بسیاری از ما این شرایط را تجربه کرده ایم یا اکنون در این شرایط هستیم، و با یک نقطه محدود کننده درگیر بوده ایم. احساس عصبی کننده ای است، به این فکر می کنیم که آیا باید تمریناتمان متوقف شود یا به دلیل این آسیب باید یک استراحت طولانی مدت داشته باشیم.

تکنیک فعال تنش زایی، می تواند راه حل خوبی برای این درگیری فیزیکی و ذهنی باشد و دکتر ژرویس نیز با استفاده از این تکنیک به بسیاری از بیماران کمک کرده است که از آسیب عبور کنند.

از آنجایی که تکنیک فعال تنش زایی، یک تکنیک وابسته به حرکت است، سایر تمرین های حرکتی می تواند مزایای این درمان را به حداکثر برساند.

۰۸۲۹۹۵_۰۹۲۴_۲٫jpg

به گفته ی دکتر ژرویس، روشی که در این تکنیک استفاده می شود در درمان بافت زخمی و چسبندگی هایی است که در نتیجه استفاده و گاهی استفاده بیبش از حد از عضلات به وجود آمده اند. سپس این چسبندگی ها و بافت های آسیب دیده به تاندون ها، رباط ها و اعصاب فشار وارد می کنند. این خبر بدی برای ریکاوری است.

از آنجایی که این تکنیک براساس حرکت است، این پتانسیل را دارد که به ورزشکار کمک کند یک آسیب را به گونه ای غیر فرسایشی بگذراند. متخصص این تکنیک ناحیه آسیب زا را از طریق لمس پیدا می کند و از ورزشکار می خواهد که حرکت دردناک را دوباره تکرار کند تا بتواند منبع بافت آسیب دیده یا چسبندگی را پیدا کند. زمانی که این منبع پیدا شد، درحالیکه پزشک حرکت آن منطقه از بیمار را جهت دهی می کند، فشار را نیز وارد می کند. ترکیب این ها بافت را از چسبندگی آزاد می کند.

تجربه شخصی من در تکنیک تنش زدایی فعال

به نظر جالب است، درست است؟ اما حقیقت این است که این نوع درمان چندان راحت نیز نیست، مانند ماساژ بافت های عمقی. این درمان باعث عرق کردنتان می شود و وقتی دکتر ژرویس این درمان را برروی هیپ من انجام می داد، من نیز عرق کردم.

۰۸۲۹۹۵_۰۹۲۴_۳٫jpg

او از سمت راست عضله پسواس، تا هیپ، سپس تا پایین عضلات چهار سر ران تا داخل زانوی راستم من را ماساژ داد. آیا این کار موثر بود؟ بله، بعد از دو درمان و هم چنین توجه خودم به حرکات درست، این درمان موثر بود. هیچ چیز قابل مقایسه با آزاد کردن آن نقاط نیست و باعث می شود عضلات به دامنه حرکتی قبلی خود برگردند. هیچ کس درد پیوسته و محدودیت حرکت را نمی خواهد.

چون روش تنش زدایی فعال، یک روش وابسته به حرکت است، تمرین های بیشتر حرکتی مزایای این درمان را به حداکثر می رساند. اما این ماساژ پایان فرایند ریکاوری نیست. همانطور که دکتر ژرویس به من توصیه کرد، “عضلات برای ریکاوری به زمان نیاز دارند، بنابراین موارد دیگر نیز اهمیت دارند”.

اما آیا واقعا روش تنش زدایی فعال موثر است؟

به گفته ی یکی از قهرمانان کلاس جهانی کراس فیت، بن استن برگ، جواب این سوال واقعا مثبت است. استنبرگ یکی از بهترین مثال های مزایای روش تنش زدایی فعال است. دکتر ژرویس خودش داستان را بهتر توضیح می دهد:

“بن وزنه های زیادی بلند می کند. چندین سال است که او را می شناسم. و او هر ساله در مسابقات کراس فیت قوی تر و سریعتر می شود. نه تنها او قوی است، بلکه در تمرین و مراقبت از بدنش نیز باهوش است. روش فعال تنش زدایی و مراقبت های کایروپراکتیک بخش مهم ریکاوری بن بوده است. بن مطمئن است که در هر مسئله مواجه شده، می تواند به تکنیک تنش زدایی فعال تکیه کند”.

استرانبرگ ارزیابی دکتر ژرویس را تاکید کرده است. او می گوید، “به طور مداوم درد از شانه تا پایین کمر خود دارم”. او می گوید با استفاده از روش مستمر تنش زدایی فعال، درد از بین می رود. حتی در زمان مسابقات نیز، این روش عملکردم را بهتر می کند. قبل و بعد از تمرین از این روش استفاده می کنم و واقعا این روش مفید بوده است.

یافتن دلایل، نه علائم

دکتر ژرویس تاکید می کند که از طریق متخصص این تکنیک، می توان نیاز بیمار را به بهترین شکل تشخیص داد.

“باید آسیب بررسی شود و در صورت ممکن قبل از هر درمانی، تصویر برداری شود. زمانی که هیچ خط قرمزی وجود نداشته باشد، از طریق ارزیابی حرکتی سعی می کنم ایراد آنها را پیدا کنم. بیمار حرکتی را انجام می دهد که باعث درد می شود و هم زمان آن ناحیه لمس می شود تا فید بک کافی بدست آید. اگر درمانگر بتواند دلیل آسیب، نه علائم آن را پیدا کند، بیمار سریعا تغییر مثبت را احساس می کند”.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *