تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

راه هایی برای جذاب کردن دویدن بر روی تردمیل

به نقل از فردی که رکورد ۵۰ مایل تردمیل را شکست.

جیکوب پوزئی ۳۳ ساله رکورد سرعت دو تردمیل ۵۰ مایل را ۴:۵۷:۴۵ زد. آن چه که بیشتر از این رکورد جالب توجه است، این است که  او ۵ ساعت متوالی را بر روی تردمیل می دود. او بر روی تردمیل با دیگران صحبت می کند. همسرش مطالب انگیزشی را بر روی تردمیل چسبانده است.

یک دونده ماراتون و مربی می گوید او بر روی تردمیل می دود که شامل دو ۲۲ مایل نیز می شود (حدود ۲ ساعت طول می کشد). او می گوید تردمیل را دوست دارد چون می تواند تمرین خوبی داشته باشد بدون اینکه نگران جاده های صاف زمستانی باشد.

به کیفیت فکر کنید

از تردمیل برای تمرینات کیفیت استفاده کنید، هم چون دوی پیشرفتی و فارتلکس. برای دوی پیشرفتی می توانید با یک سرعت واقعا ملایم شروع کنید و در هر یک چهارم  مایل، سرعت را یک دهم اضافه کنید. ” من با سرعت ۸ یا ۹ مایل در ساعت شروع می کنم و در یک مدت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه یا ۱۰ تا ۱۵ مایل آن را تا ۱۲ مایل در ساعت افزایش می دهم”.  برای فارتلکس، می توانید با یک سرعت ملایم خود را گرم کنید، سپس ۱ یا ۲ دقیقه پرشدت با ۱ یا ۲ دقیقه سرعت ملایم در بین آن ادامه دهید. “زمان را در استفاده از تردمیل در اولویت قرار دهید و واقعا می توانید خوش فرم شوید”.

از تکنولوژی استفاده کنید

می توانید از دی وی دی ها با دوره های واقعی استفاده کنید که باعث می شوید احساس کنید جای دیگری می دوید. می توانید بر روی تردمیل تلوزیون تماشا کنید.

به موسیقی گوش کنید

entertainment

به غیر از تکنولوژی بصری، یک جفت هدفون خوب برای دویدن تهیه کنید و آهنگ های خوبی را تنظیم کنید. در طول رکورد ۵۰ مایل پوزئی به هر نوع آهنگی گوش کرد و این گونه ریتم خود را حفظ کرد.

دوره تردمیل را تقسیم کنید

برای اینکه از تمام مزایای آن بهره مند شوید نیازی نیست که یک تمرین طولانی مدت داشته باشید. با تقسیم کردن تمرینات به دو بخش در روز می توانید زمان و فاصله را قابل تحمل کنید، در حالی که هم زمان به مایل های مورد نظر خود می رسید. به گفته ی پوزئی دو تردمیل می تواند نقطه پایان خوبی برای تردمیل باشد و میزان متابولیسم استراحت را بیشتر از یکبار دویدن در روز بیشتر کند.

از ایستگاه کمک های شخصی لذت ببرید

بخشی از زیبایی دویدن بر روی تردمیل به این خاطر است که می توانید صفحه جلوی خود را با نوشیدنی و غذا پر کنید. لازم نیست در یک دویدن طولانی چیزی را با خود حمل کنید. بر روی تردمیل می توانید سیستم خود را به گونه ای آموزش دهید که به طور پیوسته نوشیدنی و آشامیدنی داشته باشد. با این کار برای روز مسابقه آماده می شوید، مخصوصا اگر فاصله ای که برای آن تمرین می کنید نیاز به سوخت گیری داشته باشد.

آن را در بر بگیرید

اگر یاد بگیرید که فقط بر روی تردمیل باشید دیگر بهانه های زیادی برای طفره از دویدن وجود ندارد. در دویدن بر روی تردمیل برهم زننده تمرکز یا چیزهای متفاوتی وجود ندارد که باعث تغییر در حرکت یا احساستان بشود، و باعث می شود واقعا با بدن خود هماهنگ باشید. “هنگامی که بر روی تردمیل می دوم دوست دارم بر روی تنفس، گام، و آهنگ تمرکز کنم. در صورت ممکن جلوی آینه می دوم تا مطمئن شوم فرمم درست است. هنگامی که  در ابتدا دویدن را شروع کردم فرم افتضاحی داشتم. در طول سال ها و با تمرین زیاد بر روی تردمیل تبدیل به دونده بهینه شدم.”

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *