تمرین نفس کشیدن

تمرین نفس کشیدن در یوگا

تغییر مرحله در یوگا به معنای حرکات ریز تغییر در وضعیت است و نحوه ی نفس کشیدن در آن اهمیت دارد. این تغییرات به ما هشدار می دهد تا بر روی تشک سر نخوریم. تغییرات، خود را به اشکال و انواع مختلفی نشان می دهند. برای آن دسته از افرادی که در یک سفر خود اکتشافی به سر می برند، این تغییرات به ما می آموزد تا نیروی درونی مان را بسازیم. پروسه ی تبدیل ناخودآگاه به خودآگاه، پیام های درونی فراموش شده و باز آموزی شده را از محیط های اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی آگاه می کند.

همه ی ما تلاش خود را می کنیم تا محدودیت چیزهایی که برایمان عزیز است را بشکنیم و بگذاریم فواید آن به بیرون رخنه کند. در زمانی که چیزهایی در مورد محصولات، غذاهای مضر و خطراتی که محیطمان را تهدید می کند می آموزیم، اهمیت توقف و تفکر در مورد چرخه ی تغییر بیش از پیش احساس می شود.

این شیرجه ی شجاعانه به اعماق، اگر با محدود کردن خود از شادمانی و کشف تجربیات جدید همراه باشد، بسیار آزار دهنده است. به گفته ی سوزوکی راشی- “آنچه که ما در این دنیا انجام می دهیم بسیار اهمیت دارد، ما نباید زیاد سخت بگیریم.” وقتی به تازگی از جنوب آفریقا بازگشتم، تصمیم گرفتم با تنفس، افکار و احساسات خود بیشتر در ارتباط باشم. یک محیط جدید ما را مجبور به تکیه بر خرد درونی و حفاظت غریزی می کند، این نیرو ممکن است بیشتر از آنچه تصور می کنیم  قابل دسترسی باشد.

 روش هایی برای تقویت بینش و جذب خوبی ها

تغییرات ممکن است به آسانی انجام نشود و ما را مجبور به ایجاد نتایجی کند که نسبت به آن مشتاق نیستیم، حتی ممکن است ما را مجبور به شنیدن پیام هایی کند که از درونمان بر می خیزد.

پیام های شخصی، مرا مجبور به گرفتن تصمیم های مشخص می کنند. گوش دادن کامل به دانش بدن ما موجب بر افروخته شدن قدرت های نهان و شعله ور شدن از درون می شود.

از گفت و گوی درونی خود آگاه باشید تا ذهنتان را از اطلاعات غلط دور سازید. گرچه ترس یک معلم قوی است، اما همین که تصمیم می گیریم با پذیرش، محبت و باز بودن زندگی کنیم، باید آن را از ذهن خود خارج کنیم. به شخصه اعتقاد دارم که تعهد به تغییر، ما را به سوی یک زندگی پر انگیزه وا می دارد.

در این مقاله به یک تمرین نفس کشیدن اشاره شده که توسط آن می توان به راحتی تغییر مراحل را پشت سر گذاشت.

به سرعت در خارج از خانه قدم بزنید. گل یا درخت مورد علاقه تان را پیدا کنید. تمام پیچیدگی های طبیعت را بررسی کنید. به آرامی چشم هایتان را ببندید. سعی کنید نفس های عمیق تری بکشید، به خاطر داشته باشید که هر بخشی از طبیعت برای رشد کردن نیاز به زمان، مراقبت و نور خورشید دارد. خود را همانند دانه ای در طبیعت تصور کنید. هر دو دست خود را روی شکم قرار دهید. عمل بازدم را به طور کامل انجام دهید.

همراه با عمل دم بازوهای خود را بالا ببرید و انگشتانتان را در هم گره بزنید. دو انگشت اشاره ی خود را رها کنید. حرکت دم را انجام دهید و ران هایتان را به سمت جلو برده، کمی کمر خود را خم کنید. قفسه ی سینه را از هم باز کنید و یک نفس عمیق بکشید. همراه با بازدم به مرکز برگردید. بازوهای خود را به پهلو ببرید، چشمانتان را باز کنید و آن درخت یا گل را دوباره بررسی کنید.

حال چه جزئیات دیگری از آن را می توانید ببینید؟ چه جزئیات دیگری می توانید در مورد احساسات خود درک کنید؟ یک تشکر آرام برای طبیعت بفرستید و به دلیل توانایی بیشتر در نفس کشیدن از آن قدر دانی کنید.

منبع: برنافیت



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *