تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

6 اشتباه در استفاده از دستگاه قایقی

اشتباه انجام دادن حرکت دستگاه قایقی در چندین بار اول کاملا محتمل است. اما به خاطر خجالت کشیدن از حرکت اشتباه نباید این حرکت را حذف کنید. حرکت قایقی می تواند در یک ساعت ۸۰۰ کالری بسوزاند و در تمرین دادن کل بدن از سر تا پا کاملا موثر است. باسن، پشت پا، کمر، شکم، دست ها، ساق پا همگی در حرکت قایقی درگیر می شوند. بر حسب اینکه چگونه تمرین می کنید، می توانید تناسب اندام ایروبیک را افزایش داده و بر روی افزایش قدرت عضلانی و قدرت انفجاری تمرکز کنید.

به دلیل تاثیرگذاری و بهره وری بالای حرکت قایقی، به علاوه شهرت آن به عنوان حرکتی با شدت پایین برای تمام سنین و تمام بدن، باعث شده این حرکت در باشگاهها معروف باشد.

هم چون یک حرفه ای حرکت قایقی را بروید: تکنیک ۱۰۱

یادگیری حرکت قایقی اغلب بسیار پیچیده و سخت بوده است. از این توصیه های حرفه ای استفاده کنید  تا ضربان قلبتان بالا رود و اعتماد بنفستان افزایش یابد.

مشکل ۱: فراموش می کنید آن را تنظیم کنید

بسیاری از تازه کاران بدون تنظیم کردن دستگاه از آن استفاده می کنند. اگر اهرم در تنظیم بالاتر قرار بگیرد، دستگاه قایقی هم چون  یک قایق پارویی سنگین می شود و بسیار سریع عضلاتتان را خسته می کند.

راه حل: قبل از اینکه بخواهید اهداف سنگینی داشته باشید، فرم را یاد بگیرید. تنظیم دمپرهم چون دنده دوچرخه است. هرچقدر دنده در درجه بالاتری قرار بگیرد فشار بیشتری به بدن وارد می کند. اگر تازه کار هستید، می توانید بین ۳ تا ۵ شروع کنید.

اشتباه ۲: قایقی فقط با دست ها

قایق رانان زیادی را دیده اید که بالاتنه ی خوبی دارند، بنابراین می خواهید با تمام قدرت دستگیره را بکشید، درست است؟ اشتباه است! وارد کردن فشار زیاد به دست ها، شانه ها و کمر می تواند مشکلات جدی ای را به بدن وارد کند.

راه حل: ۶۰ درصد قدرت باید از طریق پاها، ۲۰ درصد به واسطه ی شکم و ۲۰ درصد از طریق بازوها باشد. مهم است که از قدرت پاهای خود در هر حرکت استفاده کنید و می توانید پاها را به صفحه فشار دهید.

اشتباه سوم: ترکیب کردن ترتیب عملیات ها

حرکت دادن دست ها و پاها به طور همزمان در حالت نشسته به نظر کار خوبی است. اما اگر همه سیستم بدن در حال حرکت باشد، فشار غیر ضروری را به بالاتنه وارد می کنید.

راه حل: یک فرایند سه مرحله ای در حرکت قایقی وجود دارد. ابتدا تمرکز کنید که به پاهای خود فشار وارد کنید. سپس، از ناحیه هیپ به عقب بروید به گونه ای که شانه هایتان از لگن عبور کند (باید کمی به عقب متمایل شوید). سپس دست ها را به سمت سینه بکشید. هدف دست هایتان می تواند منطقه پرس سینه یا زیر دنده باشد. زمانی که دست ها به سمت سینه کشیده شدند، ترتیب را عوض کنید تا به حالت اولیه برگردید و تکرار کنید.

اشتباه ۴: خم کردن پشت در هنگام حرکت

اگر این عادت بد را دارید که در پشت میز قوز کنید ممکن است زمانی که روبه روی دستگاه قایقی می نشینید نیز همین گونه باشید.

راه حل: اگر می خواهید صاف بنشینید، بر روی عضلات شکم تمرکز کنید. هم چنین شانه ها را آزاد کنید تا به راحتی جلو و عقب بروند. ستون فقرات باید در حالت خنثی باشد.

اشتباه ۵: کوبیدن باسن به پاشنه ها یا عجله کردن

تمام تلاش خود را می کنید که سرعت داشته باشید و به خط پایان تخیلی خود برسید. اما مشکل این است که صندلی را به جلوی دستگاه می کوبید و بدن بدون کنترل به سمت جلو می رود.

راه حل: برای دست یابی به کنترل، به زمان ضربات دقت کنید. نسبت ضربات باید بر اساس شمارش ۱:۲ باشد. یعنی بدنتان باید زمانی که پاهایتان فشار وارد می کنند و دست هایتان می کشند سریعتر انرژی مصرف کند. نیمه دوم هر حرکت باید کنترل شده و آرام تر باشد. داشتن ریکاوری آرام و کنترل شده مانع از این می شود که صندلی به شدت به جلوی دستگاه برخورد کند.

اشتباه ۶: بیرون دادن باسن و هل دادن بالاتنه به عقب

اگر پاهایتان به سرعت فشار وارد می کنند و باعث می شود عقب خود را خارج کنید، بالاتنه باید به طور نامناسبی با آن هماهنگی پیدا کند.

راه حل: مطمئن شوید که عضلات شکمی را درگیر کرده اید، بنابراین دست ها و پاهایتان مرتبط باقی می مانند. در گیر کردن عضلات شکمی کلید ارتباط حرکات در پایین تنه و بالاتنه است.  در یک حرکت مناسب، باید بتوانید هر لحظه حرکت را متوقف کنید و حالت درست داشته باشید. یعنی کل بدن حالت کنترل شده ی ارادی دارد و عضلات کلیدی فعال هستند.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *