درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

کودکان مبتلا به خروسک شیر نخورند!

یک متخصص اطفال گفت: کودکان مبتلا به خروسک از مصرف شیر خودداری کنند و نوشیدن مایعاتی مانند آب، آبمیوه و چای در کاهش این بیماری تاثیر بسزایی دارد.

ریحانه علیپور متخصص اطفال با بیان اینکه سرماخوردگی باعث بروز عارضه خروسک در کودکان می شود، گفت: در اغلب اوقات خروسک با حمله در شب به وجود می آید.
وی با بیان اینکه گاهی این بیماری باعث مرگ کودکان می شود، اظهار داشت: کودکان ۶ ماه تا ۴ سال به بیماری خروسک مبتلا می شوند.
این متخصص اطفال با اعلام اینکه عفونت و التهاب پایین جلو باعث بروز خروسک در اطفال می شود، تاکید کرد: عواملی مانند آلرژی، عفونت دستگاه تنفسی، هوای سرد، سابقه بیماری خروسک بیماری خروسک را تشدید می کند.
به گفته وی، مبتلایان به خروسک دچار عوارضی های مانند عفونت گوش، اوتیت مدیا، پنومونی، آرتریت، ذات الریه، انسداد راه هوایی و برونشیول تنفسی می شوند.
علیپور با بیان اینکه در زمان بروز خروسک بخش هایی از بدن مانند نای، حلق و پشت جلو دچار التهاب می شود، تصریح کرد: سرفه خشک، تنفس تند، ناتوانی در خوردن و آشامیدن، تب شدید، آبریزش بینی، تنفس همراه با صدای خروس و کبودی لب از علایم این عارضه است.
وی با اعلام اینکه طول مدت این بیماری ۳ الی ۶ روز است، اظهار داشت: بازکردن راه هوایی، عکسبرداری، لارنگوسکوپی، استفاده از بخور گرم، کاهش استرس و اضطراب و رطوبت خنک از راه های درمان بیماری خروسک است.
این متخصص اطفال با بیان اینکه کودکان مبتلا به خروسک از مصرف شیر خودداری کنند، تاکید کرد: نوشیدن مایعاتی مانند آب، آبمیوه و چای در کاهش این بیماری تاثیر بسزایی دارد.
وی با تاکید بر اینکه پسران بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند، افزود: در زمان بروز علایم بیماری خروسک برای کاهش و درمان آن به متخصص مراجعه شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *