داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

خواص پوست پرتقال از دوری حشرات تا براق کننده

یکی از اشتباهات ناخواسته‌ای که بسیاری از ما هنگام مصرف میوه‌ها و سبزیجات انجام می‌دهیم، دور ریختن پوست آنهاست. اگرچه پوست تمام میوه‌ها دارای خاصیت نیست ولی برخی از میوه‌ها وجود دارند که در ساختار پوست خود ترکیبات جالب و پرفایده‌ای را نگهداری میکنند. یکی از این میوه‌ها پرتقال میباشد، این میوه انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را در خود جای داده است، پوست پرتقال نیز همانند بخش گوشتی این میوه فواید فراوانی دارد و میتوانید از آن در موارد گوناگونی بهره ببرید. در ادامه به خواص پوست پرتقال خواهیم پرداخت. با عطارباشی همراه باشید.

حشرات را دور کنید

حشرات از لیمونن که در میوه های خانواده مرکبات یافت می شود، تنفر دارند و از این رو، تنها با استفاده از پوست پرتقال و قرار دادن آن در مکان هایی که حشرات به طور معمول اجتماع یا عبور می کنند می توانید آنها را فراری دهید.

خوشبو کننده طبیعی هوا

یکی دیگر از خواص پوست پرتقال و کاربردهای فوق العاده آن کمک به خلاص شدن از شر بوهای نامطبوع داخل خانه است. برای دستیابی به این هدف اجازه دهید پوست های پرتقال خشک شوند. سپس، با استفاده از یک مخلوط کن یا غذا ساز آنها را خرد کنید. پودر به دست آمده را در چند عنبرچه ریخته و آنها را در بخش های مختلف خانه که حالت نمور پیدا می کنند مانند زیر زمین، کمد یا دراور قرار دهید.

نرم کننده شکر قهوه ای

پوست پرتقال می تواند به عنوان یک نرم کننده شکر قهوه ای به کار گرفته شود زیرا حاوی روغن است و می تواند به روشی طبیعی شکر قهوه ای را نرم کند. برای انجام این کار، تنها یک تکه پوست پرتقال را یک ساعت پیش از استفاده داخل ظرف نگهداری شکر قهوه ای قرار دهید.

پوست پرتقال

بوی بد زباله را از بین ببرید!

به منظور از بین بردن بوی بد زباله که از سطل زباله ناشی می شود، مقداری پوست پرتقال را خشک کرده و آنها را پیش از قرار دادن کیسه زباله در کف سطل قرار دهید. از این طریق تا حدود زیادی می توانید بوی بد زباله را کاهش دهید.

پاک کننده لکه های آب

برای پاکسازی لکه های بر جای مانده از آب روی اشیا فلزی پوست پرتقال را روی آنها بمالید و بلافاصله تفاوت را متوجه خواهید شد.

مبلمان چوبی را براق کنید

اشیا چوبی باید با قسمت داخلی پوست پرتقال مالش داده شوند زیرا درخشش خوبی به آنها می بخشد.

در نهایت باید به این نکته اشاره داشت که پوست پرتقال بخشی خوراکی از این میوه است. پوست پرتقال حاوی ۱.۵ گرم پروتئین است و از این رو، بسیار مغذی محسوب می شود. همچنین، پوست پرتقال سرشار از ویتامین A و ریبوفلاوین است.

منبع: عصرایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *