تغذیه و تناسب اندامچاقی و افزایش وزننکته های تغذیه ایویتامین و مواد معدنی

معرفی بهترین پودرهای پروتئین گیاهی

پودرهای پروتئینی گیاهی هم چون وی باعث نفخ نمی شوند و احتمالا دارای شیرین کننده های مصنوعی نیز نیستند. (اگرچه تحقیقات اخیر نشان داده که شیرین کننده ها سرطان زا نیستند اما اشتها را زیاد می کنند.) کسانی که می خواهند عضله سازی کنند نباید دچار وحشت شوند چون بر اساس پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ در مجله تغذیه دانشگاه فلوریدا به چاپ رسید پروتئین برنج هم چون پروتئین وی می تواند در عضله سازی و قدرت، در میان افرادی که به طور مرتب تمرین می کنند، موثر باشد.

نکته: به طور ایده آل به دنبال پودرهایی با ترکیبی از نخود، کنف، سویا یا برنج باشید. چون بسیاری از گونه های گیاهی تک، پروتئین های کاملی نیستند،استفاده از پودر پروتئین گیاهی ترکیب شده (هم چون پودری که حاوی لوبیا و برنج و انواعی از جوانه هاست) به شما این اطمینان را می دهد که آمینو اسیدهای بیشتری دریافت کرده اید.

پودر پروتئین خام ترکیب شده سان وریر

۱

منبع پروتئینی: نخود، کنف، پروتئین کرنبری، برنج قهوه ای و بیشتر

بازده پروتئینی: ۱۹ گرم در هر وعده

یک گزینه پروتئینی خام عالی، عاریی از غذاهای تغییر ژنتیکی داده شده است. شکر، گلوتن یا شیرین کننده های مصنوعی وجود ندارد که باعث اختلال در فرایند متابولیسم شود. اگر قبل از تمرین از آن استفاده کنید، آمینواسیدهای شاخه دار با انتقال مستقیم انرژی به عضلات باعث بهتر شدن تمرینات می شود.

شیک تغذیه ای وگا وان

۲

منبع پروتئینی: پروتئین نخود و کنف

بازده پروتئینی: ۲۰ گرم در هر وعده

این پودر پروتئینی حاوی پروبیوتیک ها، آنتی اکسیدان ها و ۵۰% از ویتامین ها و مواد معدنی غذایی روزانه است، نادیده گرفتن این پودر پروتئینی فوق العاده تمییز بسیار سخت است. همراه با طعم های وانیل، چای و توت، آب خود به تنهایی می تواند یک شیک خوشمزه را درست کند. اگر زمان بیشتری دارید می توانید یک اسکوپ – حاوی ۲۰ گرم پروتئین- را با شیر و موز ترکیب کنید تا شیک شیر فوق العاده ای درست کنید.

پروتئین خام گاردن آو لایف

۳

منبع پروتئینی: ترکیب پروتئین جوانه زده آلی (برنج قهوه ای، آمارانس، کوینولا، ارزن و غیره).

بازده پروتئین: ۳۴ گرم در هر وعده

این پروتئین کامل حاوی ۱۳ نوع جوانه خام و آلی، با ۱۷ گرم پروتئین در هر وعده، تمام آمینواسیدهای ضروری که بدنتان نیاز دارد، به علاوه چای و عصاره دارچین است. فقط در اسموتی از چربی های سالم هم چون کره بادام یا آووکادو استفاده کنید. این پودر مملو از ویتامین های محلول در چربی هم چون آ، دی، کا می باشد که تنها زمانی که با چربی های سالم همراه شوند جذب بدن می شوند. پودرهای اصلی بدون طعم آن در تمام شیک های بعد از تمرین کاربرد دارد، اما به دنبال لاغری هستیم و نوع شکلاتی را ترجیح می دهیم.

هنگامی که دنبال پودر پروتئین برنج می گردید از جوانه برنج قهوه ای استفاده کنید، “نه فقط پروتئین برنج”. برنج جوانه زده میزان کربوهیدرات را کاهش می دهد و پروتئین را افزایش که تاثیر گلیسمیک (قند خون را به حداقل می رساند) را کاهش می دهد و خواص غذایی را افزایش می دهد. به علاوه، وقتی برنج جوانه می زند، در ساختار ژنتیکی آن به گونه ای تغییر ایجاد می شود که مواد غذایی آن از لحاظ زیستی بیشتر در دسترس بدن قرار می گیرد.

پروتئین کنف، نوتیوا ارگانیک

۴

منبع پروتئینی: کنف

بازده پروتئینی: ۱۵ گرم در هر وعده

دوست داریم وعده بعد از تمرین غنی باشد، این پودر پروتئینی ارگانیگ بر پایه کنف را استفاده می کنیم. پروتئین کنف از بخش های کم استفاده آن بدست می آید که دارای فیبر زیاد (در اینجا ۸ گرم) است و قدرت هضم بالایی دارد و یک پودر قبل از تمرین عالی است که مانع از گرفتگی عضلات در باشگاه می شود. در کنار۱۵ گرم پروتئینی که در هر وعده وجود دارد، کنف با مقدار مجاز امگا ۳ ضد التهابی عملکرد قلب را بهتر می کند. این پودر گزینه خوبی در ترکیب با اسموتی یا بلغور جو دو سر است. فیبر باعث می شود مدت طولانی تری احساس گرسنگی کنید و هم چنین حاوی ۸ آمینو اسید ضروری برای ساخت عضله است.

منبع: فیتامین

One thought on “معرفی بهترین پودرهای پروتئین گیاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *