مرغ چیمی چوری

طرز تهیه مرغ چیمی چوری به همراه سیب زمینی و پیاز

چیمی چوری یک نوع سس است که برای گوشت های گریل شده مورد استفاده قرار می گیرد. این سس در واقع آرژانتینی است و دو نوع سبز و قرمز دارد ( بستگی دارد چه موادی استفاده کنید ). برای درست کردن این غذا، یک مرغ را به چهار قسمت تقسیم کنید. اجازه دهید هر کسی بخش مورد علاقه خودش را بخورد. مرغ با پوست باشد یا بدون پوست فرقی نمی کند اما اگر می خواهید طعم سس، بیشتر در غذا حفظ شود پوست مرغ را جدا نکنید. در غذایی که امروز آموزش آن را می خوانید تمام درشت مغذی ها (پروتئین، کربوهیدرات، چربی سالم ) به کار رفته است. این روش جدید طبخ مرغ را مطمئنا دوست خواهید داشت.

مواد لازم مرغ چیمی چوری

یک دوم فنجان موسیر خرد شده

یک سوم فنجان گشنیز تازه خرد شده

یک چهارم فنجان روغن زیتون

یک چهارم فنجان سرکه انگور قرمز

یک و یک دوم قاشق چای خوری نمک

سه چهارم قاشق چای خوری فلفل قرمز خرد شده

یک مرغ کامل که به چهار قسمت تقسیم شده باشد ( حدود یک کیلو و هشتصد گرم )

یک قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز

450 گرم سیب زمینی های کوچک که به چهار قسمت تقسیم شده باشند.

دو عدد پیاز قرمز کوچک که برش های آن خرده باشند.

برگ گشنیز

روش پخت مرغ چیمی چوری

فر را تا دمای 425 درجه فارنهایت گرم کنید، یک سینی مخصوص فر را با فویل بپوشانید.

موسیر، گشنیز، 2 قاشق غذا خوری روغن، 2 قاشق غذا خوری سرکه، یک قاشق چای خوری نمک و فلفل قرمز را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب کنید. با احتیاط پوست را از روی گوشت مرغ جدا کنید، ترکیب گشنیز را با برس به صورت مساوی روی گوشت بکشید، دوباره پوست مرغ را روی آن برگردانید.

یک قاشق غذا خوری روغن را روی ماهی تابه که آماده کردید بریزید، پودر فلفل قرمز و سیب زمینی را اضافه کنید، آن ها را به هم بزنید تا خوب آغشته شوند. پیاز را به ماهی تابه اضافه کنید، با یک قاشق غذا خوری روغن و یک دوم قاشق چای خوری نمکی که مانده روی آن بریزید. چهار قسمت مرغتان را بچینید، طوری که قسمت دارای پوست مرغ رو به بالا باشد. آن را به مدت 35 دقیقه یا تا زمانی که مرغ کامل بپزد در دمای 425 درجه فارنهایت بپزید. مرغ را روی تخته برش قرار دهید، اجازه دهید 5 دقیقه بماند. پوست را از روی سینه جدا کنید و دور بیندازید. سینه مرغ را از وسط به دو نیم تقسیم کنید.

کباب کن فر را با بالاترین درجه گرم کنید.ماهی تابه به همراه سبزیجات را به فر بازگردانید، به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که سبزیجات خامه ای شوند آنها را بپزید. مرغ را به ماهی تابه بازگردانید. دو قاشق غذاخوری سرکه باقی مانده را رویش بریزید و در پایان نیز برگ های گشنیز را روی آن بریزید.

اطلاعات تغذیه ای:

موادی که در این دستور پخت آمده است برای 6 وعده می باشد، هر وعده شامل 116 گرم مرغ و یک فنجان سبزیجات می باشد.

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا می باشد.

کالری: 355

چربی در یک وعده: 14.4 گرم

چربی اشباع در یک وعده: 2.5 گرم

چربی غیراشباع در یک وعده: 8.7 گرم

چربی دارای حلقه های غیراشباع در یک وعده: 2.2 گرم

پروتئین در یک وعده: 38 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 17 گرم

فیبر در یک وعده: 3 گرم

کلسترول در یک وعده: 113 گرم

آهن در یک وعده: 3 میلی گرم

سدیم در یک وعده: 628 میلی گرم

کلسیم در یک وعده: 39 میلی گرم

قند در یک وعده: 3 گرم

منبع: دکتر کرمانی

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.