تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

جراحی اسلیو معده و نکات قابل توجه قبل و بعد از عمل

این احتمال وجود دارد که به فکر جراحی اسلیو معده باشید تا بتوانید برای همیشه وزن کم کنید. این، گزینه ای است که مردم دوست دارند امتحان کنند تا بتوانند از شر وزن اضافی شان خلاص شده و آن نوع بدنی که همیشه می خواستند را داشته باشند. کاری که جراحی اسلیو معده انجام می دهد، آن است که اطمینان حاصل می کند که معده شما کوچکتر خواهد شد و در این فرآیند، شما می توانید وزن کم کنید. به یاد داشته باشید که این نوع جراحی مانند جراحی های دیگری که بسیار ساده هستند، نمی باشد. در این نوع جراحی، افراد باید مطمئن شوند که قبل از جراحی برای آن آماده می شوند تا بتوانند آمادگی کامل داشته و به نتایجی که همیشه می خواستند، دست یابند.

کارهایی که می توانید قبل از جراحی انجام دهید

۱- به محصولات غذایی که مصرف می کنید، توجه داشته باشید

احتمالا شما همیشه وعده های غذایی و محصولات غذایی را خورده اید که دوست داشتید بخورید. اما قبل از انجام این جراحی، شما باید وعده های غذایی غنی از پروتئین مصرف کنید. باید به یاد داشته باشید که پس از عمل جراحی، مدت درازی طول می کشد تا بتوانید دوباره از محصولات غذایی جامد استفاده کنید بنابراین مطمئن شوید که فقط محصولات غذایی مایع مصرف می کنید. برخی از چیزهایی که می توانید در لیست خریدتان جای دهید، عبارتند از:

سوپ ها و آبگوشت ها

ژله

شیر بدون چربی

بستنی یخی

۲- مطمئن شوید که از شر عادات ناپسندتان خلاص خواهید شد

سیگار کشیدن یا مصرف مشروبات الکلی قبل از عمل جراحی، چندان به نفع شما نیست. همچنین احتمال دارد که اگر به سیگار کشیدن یا مصرف الکل قبل از جراحی تان ادامه دهید، دچار عوارض بیشتری شوید. دست کشیدن از این عادات ناشایست، مزایای زیر را در پی خواهد داشت:

توقف خطرات احتمالی ناشی از این عادات ناشایست

پزشک به روند درمان شما ادامه خواهد داد. اکثر پزشکان در صورتی که سیگار را ترک نکنید، از جراحی شما امتناع خواهند کرد.

بهبودی، سریع تر از همیشه خواهد بود.

۳- لباس های مناسب آماده کنید

باید به یاد داشته باشید که پس از جراحی در صورتی که لباس مناسب نپوشیده باشید، حرکت کردن می تواند کمی برای شما دشوار باشد. همچنین باید مطمئن شوید که لباس های جدیدی دارید که می توانید هنگامی که به وزن مورد نظرتان رسیدید، آنها را بپوشید.

لباس های گشادی که پوشیدن و بیرون آوردن آنها آسان باشد را انتخاب کنید.

از کفش های راحتی و دمپایی استفاده کنید. پوشیدن کفش هایی که مجبورید هر بار بندهایشان را گره بزنید، می تواند برای شما دشوار باشد.

مطمئن شوید لباس هایی دارید که پس از بهبودی کامل، اندازه بدن جدیدتان خواهند بود.

۴- در رژیم غذایی تان تغییر ایجاد کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مردم مرتکب می شوند، آن است که به رژیم غذایی شان توجه نمی کنند. این بدان معناست با وجود آنکه می دانند قرار است عمل جراحی انجام دهند، اما همچنان به خوردن فست فودها و سایر محصولات و وعده های غذایی ناسالمی که برایشان مفید نیست، ادامه می دهند. مطمئن شوید که رژیم غذایی تان را از قبل تغییر می دهید. می توانید موارد زیر را رعایت کنید:

رژیم غذایی کاملا مایع بگیرید.

از خوردن فست فود و سایر محصولات غذایی چرب، اجتناب کنید.

مقدار زیادی آب میوه های سالم مصرف کنید.

۵- برای انتقال تان از بیمارستان به خانه، از قبل برنامه ریزی کنید

شما باید از قبل برای این مورد برنامه ریزی کنید، چون برای شما غیر ممکن خواهد بود که از بیمارستان تا خانه رانندگی کنید و سخت است که مدت درازی منتظر تاکسی بمانید تا شما را به خانه ببرد. شاید بهتر باشد از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده تان بخواهید که شما را به خانه ببرد تا بتوانید ریکاوری تان را شروع کنید.

نکاتی که می توانند پس از جراحی به شما کمک کنند

حال که جراحی تان را پشت سر گذاشته اید، احتمالا هنوز احساس می کنید که کاملا طبیعی و نرمال نیستید. به یاد داشته باشید، اینها کارهایی هستند که می توانید برای ریکاوری در سریع ترین زمان ممکن، آنها را انجام دهید.

۱- رژیم غذایی تعیین شده توسط پزشکتان را دنبال کنید

پزشکتان به شما یک راهنمای رژیمی گام به گام خواهد داد که باید مو به مو آن را دنبال کنید. به یاد داشته باشید این به شما کمک خواهد کرد که سریع تر از آنچه انتظار داشتید، بهبود یابید. اکثر اوقات، شما باید از محصولات غذایی که سرشار از چربی و همچنین برخی قندها هستند، اجتناب کنید. مطمئن شوید که از آنها اجتناب می کنید تا بتوانید سریع تر بهبود یابید.

۲- به قدر کافی استراحت کنید

بعضی اوقات ممکن است حوصله تان در خانه سر برود و احساس کنید که حالتان، بهتر از قبل است. ممکن است وسوسه شوید به سرکارتان برگردید یا چند کار کوچک در اطراف خانه انجام دهید اما شما باید برای یک دوره زمانی خاص از انجام هر نوع کاری اجتناب کنید. مقدار زمانی که شما برای ریکاوری تان نیاز دارید، ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد اما مطمئن شوید که حداقل به مدت ۲ هفته، هیچ مقدار کاری انجام نمی دهید.

اگر در حال حاضر به سر کارتان بازگشته اید، مطمئن شوید که اول کارهای سبک را انجام خواهید داد.

از بلند کردن اجسام سنگین اجتناب کنید زیرا می تواند برای سلامتتان مضر باشد.

۳- چند تمرین سبک انجام دهید

ممکن است فکر کنید که وقتی در حال ریکاوری هستید، باید از ورزش کردن اجتناب کنید اما ورزش می تواند به تقویت بدن شما کمک کند. این به شما کمک خواهد کرد عضلاتتان را قوی کنید و قدرت سابق تان را به دست آورید. این بدان معناست که می توانید سریع تر از آنچه مردم انتظار دارند، به سرکارتان برگردید. اما اول از پزشکتان برای ورزش کردن اجازه بگیرید.

هنگامی که تمرینات سبک انجام می دهید، بدن شما قادر خواهد بود با وجود عدم مصرف غذاهای جامد، ریکاوری شود.

این به بدنتان کمک خواهد کرد که همچنان فعال بماند، حتی با تغییرات اخیر.

۴- تحقیق کنید

شاید دوست داشته باشید مطمئن شوید که از مزایای کامل عمل جراحی بهره مند خواهید شد. به یاد داشته باشید که برای این کار لازم است حتی هنگامی که در حال بهبودی هستید نیز تحقیق کنید. شما می توانید همیشه با استفاده از اینترنت، تحقیق انجام دهید. این، کار آسانی است و شما می توانید آن درس ها را به سبک زندگی جدیدتان اضافه کنید.

۵- چکاپ ها را از دست ندهید

شاید فکر کنید ایرادی ندارد که قبل از بهبودی کامل، بعضی چکاپ هایتان را از دست دهید اما باید بدانید که اصلا اینطور نیست. باید مطمئن شوید صرفنظر از آنکه سرتان چقدر به خاطر کارهای عقب افتاده یا به خاطر سفری که نتوانسته بودید قبل از جراحی تان انجام بدهید، شلوغ است، همچنان به طور منظم برای معاینه نزد پزشک می روید.

پزشکتان، دستور العمل هایی به شما خواهد داد. مطمئن شوید که آن دستور العمل ها را در سریع ترین زمان ممکن دنبال خواهید کرد.

پزشک شما همچنین لیستی از کارهایی که می توانید و نمی توانید انجام دهید، به شما خواهد داد. آنها را دنبال کنید تا دچار هیچ گونه مشکلی نشوید.

با به خاطر داشتن این نکات، به انجام رساندن جراحی اسلیو معده آسان تر خواهد بود.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *